728 x 90

با یاد مجاهد شهید مرتضی صدر

مجاهد شهید مرتضی صدر
مجاهد شهید مرتضی صدر

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مرتضی صدر

تاریخ تولد: ۱۳۳۸

محل تولد: تهران

تحصیلات: دانشجوی معماری ـ فرانسه

سابقه مبارزاتی: ۹سال

مرتضی صدر (علا) در سال۵۸ در فرانسه با سازمان آشنا شد و فعالیتش را در انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین آغاز کرد.

پس از پرواز رهبر مقاومت به پاریس مرتضی در دفتر مرکزی مجاهدین به طور تمام وقت به فعالیت پرداخت. سال۶۵ به منطقه اعزام شد و در ستادهای مرکزی، سیاسی و تبلیغات مشغول کار شد.

به گفته یکی از همرزمانش مرتضی سری پرشور داشت،هیچ‌گاه خنده از لبهای او محو نمی‌شد و با روی گشاده از مشکلات استقبال می‌کرد.

در انجام مسئولیتهایش بسیار جدی و سخت‌کوش بود، و  پیوسته تقاضای شرکت در عملیات را داشت.  او در کارهای پشتیبانی دو عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت داشت و سراز پا نمی‌شناخت.

مرتضای قهرمان سرانجام در یکی از باشکوهترین لحظه‌های زندگی انقلابیش به فروغ جاویدان پیوست. دلاورانه جنگید و با خون پاکش بر عزم پولادین عنصر مجاهد خلق برای آزادی میهن اسیر پای فشرد. «…‌این‌جانب مرتضی صدر (علاء) با آگاهی کامل آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه مشکلات در راه آرمان جامعه بی‌طبقه توحیدی و برای بهروزی خلق قهرمان ایران اعلام می‌کنم‌.

 از این‌که سهمی کوچک در این راه بزرگ دارم افتخار می‌کنم، چرا که نام مجاهد برابر است با فدای هر‌چه بیشتر.

  با پیروی از  مسعود و مریم و ایمان و حقانیت راه پر‌بارمان، دژخیم جماران را سرنگون کرده، و لبخند را بر چهره مردم ایران باز گردانیم و جامعه بی‌طبقه توحیدی را با فدای خویش برقرار کنیم…». وصیت‌نامه ـ ۲خرداد۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cac0976-a0f5-42ec-b5e5-c5a4207bc37e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات