728 x 90

به یاد مجاهد شهید سید شمس‌الدین صدرخیاوی

مجاهد شهید سید شمس‌الدین صدر خیاوی
مجاهد شهید سید شمس‌الدین صدر خیاوی

محل تولد: -
شغل: دیپلم
سن: 28
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


سید شمس‌الدین صدرخیاوی

تاریخ تولد: ۱۳۳۹
محل تولد: مشکین شهر
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی:۱۰سال
سید شمس‌الدین صدرخیاوی در جریان انقلاب ضد‌سلطنتی در تظاهرات شرکت می‌کرد، در سال۵۸ به سربازی رفت و همزمان نشریه مجاهد را می‌خواند و فعالیت تبلیغی می‌کرد.

بعد از ۳۰خرداد سال۶۰ و آغاز مبارزه مسلحانه تا بهار سال۶۳، در هسته‌های مقاومت در مشکین شهر فعالیت می‌کرد. هسته آنها یک دستگاه تکثیر و یک محموله تسلیحاتی برای سازمان تهیه نمود.

سید شمس‌الدین در سال۶۶ به منطقه رفت و به صفوف رزمندگان مجاهد خلق پیوست، و  پس از گذراندن دوره آموزشی، در یکانهای رزمی سازماندهی شد.

شمس‌الدین در تقاضانامه خود برای شرکت در خط مقدم نبرد نوشت:«به‌عنوان یک عنصر مجاهد خلق جهت پیوستن به صفوف رزمندگان مجاهد خلق مستقر در نوار مرزی، از سازمان مجاهدین خلق ایران تقاضای اعزام به منطقه را می‌نمایم تا پس از اعزام و جنگیدن ، خون خود را فدیه رهایی خلق در‌زنجیرم نموده و دین خود را نسبت به رهبری ادا نمایم…۲۱فروردین۶۶».

مجاهد شهید شمس‌الدین صدرخیاوی در عملیات فروغ جاویدان قهرمانانه جنگید و سرفرازانه به‌شهادت رسید. فرزند مردم قهرمان مشکین‌شهر چهره در خون کشید و خود را فدیه رهایی خلق محبوبش کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99df9581-f376-4d86-a180-907b20cfdc87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات