728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد رضا صدرایی

مجاهد شهید محمد رضا صدرایی
مجاهد شهید محمد رضا صدرایی

محل تولد: تهران
شغل: مهندس الکترونیک
سن: 37
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


 محمدرضا صدرایی

تاریخ تولد: ۱۳۳۰

محل تولد: تهران

تحصیلات: مهندس برق و ا لکترونیک ـ   آمریکا

سابقه مبارزاتی: ۱۰ سال

محمدرضا صدرایی در سال۵۷ در تظاهرات ضد‌رژیم شاه شرکت داشت، و  پس از انقلاب فعالیت خود را با انجمن ۴خرداد در تهران (هوادار سازمان مجاهدین) آغاز کرد.

وی خاطره‌یی به‌یاد‌ماندنی از فاز سیاسی داشت که همواره آن را با علاقه بسیار  تعریف می‌کرد: « در  بهار سال۵۸  یک روز صبح همراه با برادر مجاهد مسعود رجوی و ۲۰نفر از دیگر مجاهدین در بهشت‌زهرا به‌طرف  مزار  شهید محمد حنیف‌نژاد که تازه پیدا شده بود، حرکت می‌کردیم و سرود   ۴‌خرداد  را  می‌خواندیم …».

محمد رضا در فاز نظامی مدتی مخفی بود، سپس به آمریکا رفت و به ادامه تحصیل مشغول شد.

همزمان فعالیت خود را با انجمن هواداران مجاهدین در واشینگتن شروع کرد، و  از سال۶۴ به‌صورت تمام‌وقت در رابطه با انجمن به فعالیت پرداخت.

چند هفته قبل از عملیات فروغ جاویدان در سال۶۷ به منطقه اعزام شد، در جمع گروهی از خواهران و برادرانی که برای شرکت در فروغ جاویدان از آمریکا آمده بودند، محمدرضا گفت: «جان کمترین چیزی است که ما در راه  این رهبری، این سازمان و این خلق می‌دهیم».

در نبردهای خانه به خانه و تن به تن در اسلام‌آباد محمدرضا قهرمانیها کرد، شماری از مزدوران را به‌هلاکت رساند و خستگی‌ناپذیر خروشید و جنگید.

او که امکانات و زندگی راحت در آمریکا را به کناری نهاد و در نبرد آزادیبخش برای میهن سراز پا نمی‌شناخت، در باشکوهترین فراز زندگی خود خون پاکش را فدیه راه رهایی خلق و میهن کرد و به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

 

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3735693f-d649-4cce-8e0d-fa4b47c662fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات