728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامحسین سعید نژاد

مجاهد شهید غلامحسین سعید نژاد
مجاهد شهید غلامحسین سعید نژاد

محل تولد: تهران
شغل: مهندس ارتباطات
سن: 27
تحصیلات:
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 29-6-1360
محل زندان:

زندگینامه شهید


مجاهد شهید غلامحسین سعیدنژاد در اول مهر ۱۳۳۳ در خانواده‌ای فقیر در مشهد متولد شد. به‌خاطر فقر خانواده مدت زیادی هم کارگری می‌کرد و هم درس می‌خواند. در این شرایط بغرنج او یکی از شاگردان ممتاز دبیرستانشان بود و هوش و استعداد فوق‌العاده‌ای داشت.

وی موفق شد در رشته مخابرات وارد دانشگاه تهران شود. در دانشگاه با آرمانهای مجاهدین آشنا شد و شروع به فعالیت کرد.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به سربازی رفت. در دوران سربازی در منطقه کردستان با درد و رنج مردم بیشتر آشنا شد.

پس از دوران سربازی در شرکت مخابرات استخدام شد. وی به‌دلیل ویژگیهای فردی‌اش یکی از شخصیتهای تاثیرگذار و معتمد در میان دوستان و آشنایانش بود.

 

در جریان انقلاب ضدسلطنتی در همه تظاهرات و فعالیت‌های ضد شاه شرکت داشت. پس از پیروزی انقلاب و در ۲۲بهمن سال۱۳۵۷ به کمک مردم تبریز رفت و به دیدار سردار خیابانی شتافت.

در جریان فعالیت‌های سیاسی سازمان در فاز سیاسی فعالانه شرکت داشت. ابتدا در بخش محلات و در کانون توحیدی قسط فعالیت می‌کرد و سپس به بخش کارمندی منتقل شد.

وی در جریان فعالیت‌های فاز سیاسی چند بار دستگیر شد و در نهایت نیز قبل از ۳۰خرداد سال۶۰ به اسارت پاسداران خمینی درآمد و به اوین منتقل شد. در روز ۳۰خرداد سال۶۰ در ملاقات با یکی از اقوامش گفته بود، به بچه‌ها بگوئید که این پاسداران همه ما را اینجا می‌کشند.

غلامحسین در بند ۲۰۹ اوین بود و بارها لاجوردی جنایتکار او را شکنجه کرده بود. اما روحیه مقاوم و سرزنده‌اش در برابر همه آزمایشات ایستادگی می‌کرد. سرانجام نیز در روز ۲۸شهریورماه سال۱۳۶۰ به همراه بیش از ۷۰تن از یارانش توسط دژخیمان خمینی اعدام شدند و خون پاکشان را نثار راه آزادی کردند.

مزار این شهید والا مقام در قطعه ۷۲ بهشت زهرا است. محلی که پس از شهادتش نیز مزدوران حکومتی بارها آن را تخریب کردند. اما راه و رسمش در هر کوی و خیابان زنده است و به سوی قله پیروزی حرکت می‌کند.

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

غلامحسین سعیدنژاد

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41d867f6-bc53-4c53-a002-c50b51d258ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات