728 x 90

با یاد مجاهد شهید سعید سعیدپور

مجاهد شهید سعید سعیدپور
مجاهد شهید سعید سعیدپور

محل تولد: گلپايگان
شغل: مهندس کشاورزی
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


یکی دیگر از دلاورانی که در عاشورای ۱۹بهمن همراه با اشرف شهیدان اشرف رجوی و سردار کبیر خلق موسی به خاک افتاد، مجاهد شهید سعید سعیدپور بود.

سعید در سال۱۳۳۸ در گلپایگان متولدشد، خانوادهٔ او از سالهای کودکی سعید به تهران مهاجرت کردند، . و او دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در تهران به پایان رسانید. او از هوش و پشتکاری سرشاری برخوردار بود و در سن ۱۶سالگی دیپلم گرفت و در سال۵۴ وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.

پس از ورود به دانشگاه با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شد و این آشنایی باعث شد که در پرتو مواضع انقلابی و توحیدی سازمان سعید هر چه بیشتر به مبارزه با رژیم شاه و تبلیغ در جهت خطوط سازمان بپردازد.

در سال۵۵ تغییر رشته داد و در دانشکدهٔ کشاورزی کرج به تحصیل پرداخت، در این دانشگاه یکی از چهره‌های فعال و شناخته شدهٔ مبارزات دانشجویی و از عناصر مؤثر در سازمان دادن و ایجاد هسته‌های دانشجویی شد.

سعید پس از مدتی به‌خاطر این‌که فعالیت صرف دانشجویی را جهت مبارزه با رژیم کافی نمی‌دید، با کمک تعدادی از همفکرانش جمعی تشکیل دادند که به سازمان دادن مبارزات دانش‌آموزی و کارگری و آموزش و تشکل آنها نیز می‌پرداخت، که در گسترش جنبش مردم برعلیه رژیم پهلوی مؤثر بود.

او در قیام ۲۲بهمن نیز همپای دیگر همرزمانش شرکت نمود، تا این‌که رژیم شاه به همت و جان‌فشانی خلق قهرمان ایران سرنگون گردید.

پس از قیام، سعید همراه با تعدادی از همفکرانش قاطعانه به مرزبندی با جریانهای ارتجاعی و وابسته به خمینی که سنگ به‌اصطلاح اسلام را به سینه می‌زدند، پرداخت و به کمک آنها جمع هواداران سازمان مجاهدین خلق را به‌وجود آورد.

پس از تشکیل جنبش ملی مجاهدین در کرج، وی نیز به این جنبش پیوست و از این پس به‌صورت حرفه‌یی در خدمت مبارزه و انقلاب درآمد و تمامی وقت و توان خود را در اختیار سازمان قرار داد.

سعید ضمن شرکت در کلاسهای آموزشی سیاسی ــ ایدئولوژیک، توان و رشد تئوریک خود را به‌خوبی نشان می‌داد. او در زمینهٔ فعالیت‌های جمعی و اجرایی توان چشمگیری داشت و به‌دلیل انگیزه‌های انقلابی و استعداد و پشتکاری که داشت به‌سرعت مراحل رشد تشکیلاتی را پیمود.

او پس از انتقال به تهران مدتی در بخش شهرستان به فعالیت‌های انقلابیش ادامه داد و در پاییز ۵۹ با احراز صلاحیتهای لازم به‌عنوان عضو بخش حفاظت سازمان منتقل گردید.

وی مدتی در یکی از پایگاههای سازمان که در پوش یک شرکت بود، مسئولیت ارتباطات را به عهده داشت، و صبحها زودتر از همه به شرکت می‌آمد و شبها دیرتر از همه خارج می‌شد.

با شروع مقاومت سراسری در سال ۱۳۶۰ با پشتکار قابل تحسینی به پیگیری تحرکات مزدوران پاسدار و کمیته‌چی از طریق «صامت» می‌پرداخت و در زمینهٔ شناسایی و تفکیک صداهای مزدوران هنگام صحبت روی شبکه‌های بی‌سیم تبحری خاص داشت.

سعید از خانواده‌ای بود که به‌طور دسته‌جمعی و به‌صورت تمام‌عیار هستی خود را وقف راهشان کرده بودند. برادرش (ساسان)، هنگام یک قرار خیابانی به دست جلادان اسیر شد، و پس از شکنجه‌های فراوان به دستور خمینی جنایتکار به جوخهٔ اعدام سپرده شد.

سعید در روز ۱۹بهمن پس از یورش وحشیانهٔ پاسداران خمینی جلاد به پایگاهی که در آن سردار کبیر خلق موسی خیابانی حضور داشت به‌شهادت رسید.

یادش گـــرامی بــاد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be781cb6-e154-4143-80c0-31e98ce6cbf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات