728 x 90

به یاد مجاهد شهید پرویز سعیدی

مجاهد شهید پرویز سعیدی
مجاهد شهید پرویز سعیدی

محل تولد: دروود
شغل: دانشجو
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


پرویز سعیدی

تاریخ تولد: ۱۳۳۸

محل تولد: دورود ـ لرستان

تحصیلات: دانشجو

سابقه مبارزاتی: ۱۱سال

زندانی سیاسی: ۱ سال

پرویز سعیدی در تظاهرات و اعتراضات دوران قیام علیه دیکتاتوری شاه فعالانه شرکت کرد، پس از شکل‌گیری جنبش مجاهدین در سال۵۸، به این جنبش در شهرستان درود پیوست.

او از اعضای شورای تشکیلات بود، و در سال۵۹ دستگیر شد و به‌مدت یک سال در زندان به‌سر برد.

اواسط سال۶۰ پس از رهایی از زندان به تهران منتقل شد، و در بخش اطلاعات فعالیت کرد، در سال۶۱ پس از حماسه ۱۲اردیبهشت، به منطقه رفت و تا سال ۶۶ در بخش ارتش فعالیت کرد.

پس از تشکیل ارتش آزادیبخش، وارد یکانهای رزمی شد و به فراگیری آموزشها پرداخت، او در موضع فرمانده یک گردان رزمی در چندین رشته عملیات ارتش آزادیبخش از جمله دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ، شرکت کرد و قهرمانانه جنگید.

در فروغ جاویدان در حالی‌که فرماندهی یک گردان رزمی را به‌عهده داشت، پس از این‌که خود و نیروهای تحت فرماندهیش شمار کثیری از مزدوران و پاسداران را به‌هلاکت رساندند، سرانجام در یکی از حماسه‌ها در دامنه یال اول تنگه چهارزبر، در اوج پاکباختگی به‌شهادت رسید.

همرزمانش پیکر پاک او را در همان‌جا، در خاک میهن به خاک سپردند تا مزارش زیارتگاه مشتاقان آزادی وطن گردد و از آن صلای مقاومت و آزادگی برخیزد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0db6bb19-d853-4c92-b090-fdac529afc5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات