728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمدسعید صفایی

مجاهد شهید محمدسعید صفایی
مجاهد شهید محمدسعید صفایی

محل تولد: همدان
شغل:
سن: 30
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


محمدسعید صفایی

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۷
محل تولد‌: همدان
تحصیلات‌: فوق‌دیپلم
سابقه مبارزاتی‌:10سال
زندانی سیاسی: 3سال
محمدسعید صفایی با شرکت فعال در تظاهرات مردمی قیام ضد‌سلطنتی وارد مبارزات سیاسی شد. پس از انقلاب از طریق برادرش با مجاهدین آشنا گردید و جذب سازمان شد، او  در فعالیت‌های  تبلیغی، توزیع نشریه و اطلاعیه‌های سازمان فعال بود.

شهادت برادر مجاهدش در سال۶۰ در زندان اوین توسط رژیم جنایتکار خمینی، تأثیر زیادی روی او گذاشت و عزمش را برای ادامه مبارزه با این رژیم جزمتر کرد.

در مرداد۶۰ در بروجرد دستگیر شد و مدت ۳سال در آن‌جا و زندان همدان در اسارت به‌سر برد، در سال۶۶ برای برقراری ارتباط با  سازمان از کشور خارج شد، و خود را به قرارگاههای مجاهدین در منطقه رساند.«…‌هدف و انگیزهٌ اصلیم از پیوستن به ارتش آزادیبخش قرار گرفتن در صف رزمندگان و دیدن آموزشهای مختلف و کسب آمادگی و صلاحیتهای لازم برای عضویت در ارتش است.

برای مبارزه تا سرنگونی رژیم خمینی و استقرار جمهوری دموکراتیک، این راه را با آگاهی و اختیار انتخاب کرده‌ام.

امیدوارم هر‌چه در توان دارم در این راه مایه بگذارم که کمترین آن فدا کردن جان ناچیزم در این راه پرافتخار است‌».تقاضانامه ـ ۶فروردین۶۶

پس از طی دوره هنگ آموزشی، در تیپهای رزمی ارتش آزادیبخش ملی سازماندهی شد، و  در چند رشته عملیات و از‌جمله دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ، شرکت کرد و ازحماسه‌آفرینان آنها بود.

در عملیات فروغ جاویدان نیز پرشورتر از پیش، قدم به میدان رزم نهاد و در یکی از نبردهای آن در اسلام‌آباد قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/602c664c-29f9-4f6f-881b-8e8b067eb2db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات