728 x 90

با یاد مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد

مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد
مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد

محل تولد: رشت
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: اصفهان
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مختصری از زندگینامه ابراهیم صحراگرد
 
از او پرسیدیم وقتی از زندان آزاد شدی چه‌کار خواهی کرد؟ گفت: «به سازمان خواهم پیوست تا بتوانم انتقام همهٴ رنجها و شکنجه‌ها و خون شهیدان را بگیرم، زیرا که سازمان همه چیز من است».
مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد در سال ۱۳۴۲ در رشت متولد شد، در گزارشی از زندگینامه این مجاهد پاکباز آمده است:‌ «او از سن ۱۴سالگی در تظاهرات انقلاب ضدسلطنتی حضور فعال داشت.
پس از پیروزی قیام و به‌دنبال موضعگیری مجاهدین در قبال جنبش فلسطین  با سازمان آشنا شد، و پس از آن همکاریش را با نهاد دانش‌آموزی در رشت شروع کرد.
پس از تاُسیس میلیشیا  ابراهیم هم مسئولیتهای مختلفی را به عهده گرفت، او سعی می‌کرد مسئولیتهایش را به‌نحو شایسته‌یی انجام دهد.
او به همراه یارانش اعلامیه، تراکت و نشریه مجاهد را به صورت مستمر و گسترده پخش می‌کردند، دراین دوران ابراهیم توسط پاسداران شناسایی و دستگیرشد، اما پس از مدت کوتاهی آزاد شد.
برای بار دوم درآبان ۶۰ دستگیرشد و به زیر شکنجه‌های وحشیانه رژیم رفت، اما او با هوشیاری توانست بدون دادن کمترین  اطلاعات این دوره را نیز بگذراند و پس از ۶ماه آزاد شود.
ابراهیم پس از آزادی از زندان دوباره به‌فعالیتهایش ادامه داد، و  در ۳۱شهریور ۶۳در یکی از پراتیکهای سازمان به‌نام «هفته صلح» برای سومین بار دستگیر شد.
دژخیمان به دلیل کینه‌ای  که از او داشتند به‌صورت وحشیانه‌تری او را شکنجه کردند، و در یک نوبت ابراهیم را از ۹ صبح تا ۹ صبح روز بعد با کابل زده بودند.
پس از شکنجه‌های بسیاری  گوشتهای کف پایش ریخته و استخوانهای پایش بیرون زده بود، بعد از مدتی او را به زندان چالوس منتقل کردند و او چندین ماه را در سلولهای انفرادی به‌سر برد.
او در دادگاه به ۱۵سال زندان محکوم شد، ۲سال از محکومیتش را در زندان سپاه رشت گذراند و سپس به زندان اصفهان تبعید شد».

 

خاطرات


خاطره‌ای ازمجاهد شهید ابراهیم
ابراهیم در زندان روحیه‌یی مقاوم و انقلابی داشت و با وجود تبلیغات گسترده رژیم علیه مقاومت، همواره بر سر مواضع سازمان پای فشرد.
در گزارشی از او آمده است:‌ «وقتی خبر عزیمت برادر مسعود به جوار خاک میهن را در ملاقات به او دادیم. بدون درنگ گفت: «ضرورت این عزیمت را انقلاب ایجاب کرده است اگر لازم باشد برادر مسعود به هرکجای دیگر دنیا هم خواهد رفت».
در مورد انقلاب ایدئولوژیک از او پرسیدیم، گفت: «مطمئن باشید تحول آن چنان عظیمی صورت گرفته که حتی روزنامه جمهوری اسلامی! هم به آن اعتراف کرده».
از او پرسیدیم وقتی از زندان آزاد شدی چه‌کار خواهی کرد؟ گفت: «به سازمان خواهم پیوست تا بتوانم انتقام همه رنجها و شکنجه‌ها و خون شهیدان را بگیرم، زیرا که سازمان همه چیز من است».

 

تصاویر یادگاری


ابراهیم صحراگرد

 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

مشاهده موقعیت مزار این شهید در باغ رضوان اصفهان 

 

مزار مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد

مزار مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc1a0218-7339-43d7-8fa4-11385e992126"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات