728 x 90

با یاد مجاهد شهید کلثوم (مهوش) صحرایی

مجاهد شهید کلثوم(مهوش) صحرایی
مجاهد شهید کلثوم(مهوش) صحرایی

محل تولد: املش
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


کلثوم (مهوش) صحرایی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱
محل تولد: املش ـ رودسر
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۱۰ سال
زندانی سیاسی: ۵ سال
کلثوم (مهوش) صحرایی از زمان انقلاب ضدسلطنتی هوادار مجاهدین شد، مرداد۶۰ دستگیر شد و ۵ سال در اسارت دژخیمان بود.

پس از آزادی از زندان در سال۶۶ ارتباطش با سازمان برقرار شد و راهی خارج کشور شد، مرداد همان سال به منطقه اعزام شد و در گردانهای رزمی سازماندهی گردید.

مجاهد خلق مهوش صحرایی در آخرین رزم انقلابی خود در فروغ جاویدان شرکت کرد، و با پاسداران شب و دژخیمان سرکوبگر دلیرانه جنگید، و با نثار جان پاکش به جاودانه فروغهاپیوست.

از او پیام سرخی به جا مانده که گواه ایمان و اراده سترگ یک شیرزن مجاهد خلق است: «…من این راه را آگاهانه و با اختیار کامل انتخاب کردم و هر ثانیه و دقیقه و ساعتها که می‌گذرد ایمانم به راهم عمیق‌تر می‌شود، و با تمام وجودم به آرمانی که دارم وفادار هستم.

من در این راه یعنی راه مسعود و مریم نغمه‌خوان و ترانه‌خوان و سرودخوان به پیش می‌روم، در این راه نه هراسی را می‌شناسم، نه باکی از دشمن دارم و نه ترسی از آینده خویش دارم.

اما هر قدر زمان می‌گذرد افقهای جدیدی پیش رویم باز می‌شود، اگر در این راه و در راه آزادی و عشق، با دشنه دژخیم در خون خفته باشم هرگز نخواهم مرد بلکه جاودان خواهم شد و با شهیدان مجاهدهستم.

پس‌ای آموزگاران عصر آگاهی با شما عهد و پیمان می‌بندم تا آخرین قطره خونی که در رگانم جاری است، با دل و جانم همسفر با نسل توفان راهتان را ادامه خواهم داد…». وصیت‌نامه ـ ۵فروردین۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81a929e8-d590-4ff7-94af-83ff32404a4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات