728 x 90

با یاد مجاهد شهید قاسم صیدانلو

مجاهد شهید قاسم صیدانلو
مجاهد شهید قاسم صیدانلو

محل تولد: قائمشهر
شغل: دیپلم
سن: 21
تحصیلات: -
محل شهادت: قائمشهر
تاریخ شهادت: 18-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید قاسم صیدانلو در سال۱۳۳۹ در قائم‌شهر در یک خانواده زحمتکش بدنیا آمد، و در اوان زندگی پدرش را از دست داد و سرپرستی خانواده را مادرش با زحمت فراوان و با کارکردن در خانه‌های مردم عهده‌دار شد.

قاسم از کودکی رنج و درد را با گوشت و پوست خود لمس کرد، و در طول حیات کوتاه ولی پربارش دمی از تلاش برای نابودی ظلم و ستم و اعتلای کلمه حق و عدالت فروگذار نکرد، و سر انجام نیز جان خود را در جهت قوام و اعتبار این آرمان نهاد.

شروع مبارزات سیاسی قاسم مصادف با خیزشهای مردمی در سالهای ۵۶ و ۵۷ بود، او همگام با خلق قهرمان ایران نقش خود را در آگاهی مردم و تلاش برای سرنگونی رژیم شاه ایفاء کرد. در این راه تجارب گرانبهایی اندوخت، و لحظه‌ای از ترویج حقیقت و آگاهی دادن به مردم فروگذار نمی‌کرد.

قاسم در جریان انقلاب با سازمان مجاهدین خلق آشنا شد و پس از پیروزی قیام در ۲۲بهمن، او که جویای اسلام انقلابی و توحید ناب بود، به‌قول خودش معشوقش را سازمان مجاهدین خلق یافت.

او همیشه می‌گفت: ”ارتجاع باید بداند که مجاهدین برای دگرگونی جامعه قدم به صحنه گذاشته‌اند، و هیچ سنگی نمی‌تواند جلوی این رود خروشان را بگیرد».

قاسم پس از تهدیدات مکرر و کتبی پاسداران خمینی سر انجام روز ۷تیر ۶۰ دستگیر شد و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان به بیمارستان و سپس به زندان بهشهر منتقل گشت.

او با ایمان خلل‌ناپذیر تمام شکنجه‌ها را قهرمانانه تحمل کرد و لب نگشود، و سرانجام در سحرگاه ۱۸شهریور ۶۰ همراه چندین تن دیگر از برادران مجاهدش به‌دست دژخیمان خمینی خون‌آشام تیرباران شد.

قسمتهایی از وصیتنامه مجاهد شهید قاسم صیدانلو

”۰۰۰ این‌جانب قاسم صیدانلو متولد سال۱۳۳۹ یکی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران هستم.

البته که مرتجعین همیشه لجن‌پراکنی می‌کنند و می‌گویند هواداران مجاهدین اغفال شده و نا آگاه هستند، به این خاطر مجبورم یک مقداری در این رابطه توضیح بدهم.

در دوران قبل از قیام که مجاهدین برای رهایی خلق و دگرگون کردن جامعه استعماری آن روز که محمد رضای خائن، ایرانیان و خلق قهرمان و دلیرمان را به زیر شدیدترین نوع استبداد برده بود، مبارزه می‌کردند.

به‌علت همان استبداد و خفقان حاکم بود که ما نتوانستیم با اهداف والای مقام مجاهدین آشنا شویم، ولی در دوران قیام با شناخت کامل از اهداف و آرمان مجاهدین خلق به این سازمان گرویدم ۰۰۰

امیدوارم که تمامی خلق ایران با هوشیاری، توطئه‌های ارتجاع را خنثی کرده و هر چه بیشتر با اهداف مجاهدین آشنا و آگاهی خود را به‌لحاظ سیاسی و اقتصادی و ایدئولوژیک بالا برند ۰۰۰۰

هدف ما بهروزی و رهایی خلقهای جهان بالاخص خلق قهرمان ایران از زیر بار استثمار، استعمار و استبداد و ایجاد جامعه‌یی توحیدی و عاری از طبقات است، که مستضعفین وارث آن باشند و این قول قرآن کریم است.

اختلاف ما یعنی مجاهدین خلق ایران با ارتجاع بر سر قدرت و حاکمیت و پیروزی گروهی نیست بلکه اختلاف بر سر اسلام انقلابی و ارتجاعی است.

امیدوارم با این گستردگی سازمان مجاهدین و توده‌یی شدن آن، مسئولیت بیشتری را که به گردن تک‌ تک بچه‌های میلیشیا و مجاهد و تمامی خلق قهرمان ایران می‌باشد، پذیرا شوند تا انقلاب توحیدی ما هر چه زودتر رخ دهد و ایجاد جامعه‌یی را که به‌صورت شورا اداره می‌شود به ثمر رسانند.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

۸/۲/۶۰

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4de83e90-97cf-49b5-b5ad-126ea2e30d00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات