728 x 90

با یاد مجاهد شهید کوروش (ابوذر) سیفی

مجاهد شهید کوروش (ابوذر) سیفی
مجاهد شهید کوروش (ابوذر) سیفی

محل تولد: بابل
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 21
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 30-3-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید کوروش سیفی در سال۱۳۳۹ متولد شد، او در زمره میلیشاهای پرشور و قهرمان بود، وی در جریان انقلاب ضدسلطنتی دانشجو و در فعالیت‌های دانشجویی علیه رژیم شاه و هم‌چنین در فعالیت‌های مردمی در دوران انقلاب فعال بود.

کوروش پس از انقلاب یکی از عناصر مؤثر در تشکیل انجمن دانشجویان مسلمان بود، و در تمامی فعالیت‌های سازمان، اعتراضات هواداران و تظاهرات آنها علیه انحصار طلبی خمینی دجال و مرتجعین وابسته به او شرکت فعال داشت. او جزو دانشجویان مجاهدی بود که در میان میلیشاهای دانش‌آموز مجاهد خلق نقش سازمانده و راهگشا داشت.

کوروش قهرمان در تظاهرات مردمی علیه رژیم خمینی در سال۳۰خرداد۶۰ شرکت داشت و یکی از افرادی بود، که در این روز توسط پاسداران خمینی دستگیر و یک روز بعد توسط دژخیمان خمینی جلاد در زندان اوین تیرباران شد.

 

وصیت‌نامه مجاهد شهید کوروش سیفی:

به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

من کورش (ابوذر) سیفی دارای شماره شناسنامه ۳۳۰۸ نام پدر علی متولد ۱۳۳۹. بعد از نوسانات چندی که در انتخاب راهم داشتم، در جریان عمل و با چشم‌هایی باز قدم در راهی گذاشتم که به من حیات بخشید.

وقتی جوهر زندگی و حیات را انطباق و وحدت هر چه افزون‌تر با دنیای پیرامون یعنی خلاقیت و فعال بودن و مسلط شدن بر شرایط و جبرهای کور محیط خارجی بدانیم آنوقت فهمیده می‌شود که حرفم یعنی‌چه.

در جریان عمل انقلابی در خط سازمان مجاهدین خلق بوده است که از درون دگرگون شدم و انرژی‌های نهفته درونم آزاد شده و هر دم که می‌گذرد بیشتر با گوشت و پوستم درد مردم را لمس می‌کنم و با لمس بیشتر، اثرات زندگی در جامعه‌ٔ طبقاتی استثماری از من بیشتر زدوده می‌شود و به زیور اخلاق توحیدی انقلابی آراسته می‌شوم. اینها را که گفتم از سر تمجید نمی‌گویم بلکه می‌خواستم مفهوم حیات‌یافتنم را بهتر برسانم؛ حیات‌یافتنی که در اوج متعالی‌اش به‌شهادت ختم می‌شود.

شهادتی هم‌چون شهادت صدها میلیشیا که خونشان درخت انقلاب را بارور می‌کند و به مردم حیات می‌دهد، و مردم در چنین پروسه‌ٔ انقلابی است که جان می‌گیرند و جسارت و شهامت انقلابی پیدا می‌کنند.

نکته دیگری که با درک هر چه عمیق‌ترش شور انقلابی بیشتری به من دست می‌دهد: جنگ بین اسلام انقلابی ضداستثمار و اسلام ارتجاعی حامی استثمار خلق‌هاست. جنگی خونین و عمیقاً ایدئولوژیک. جنگ حسینیان زمان با یزیدیان زمان. عدم شرکت در جبهه‌ٔ اول خیانت به خلق است و من هرگز خیانت نخواهم کرد. مجاهد خلق هرگز خلقش را تنها نخواهد گذاشت. امروز عمل سازمان مجاهدین خلق پاسخ به "هل من ناصر..." حسین (ع) است.

۰/۵ بعد از نیمه‌شب روز سه‌شنبه ۶۰/۳/۲۶ امضاء در خانه برادر دوستم و همرزمم فریبرز

وصیت‌نامه مجاهد شهید کوروش سیفی

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc80eb38-8169-47f0-b619-051bf3fa91c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات