728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمید سیف الله زاده

مجاهد شهید حمید سیف الله زاده
مجاهد شهید حمید سیف الله زاده

محل تولد: همدان
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حمید سیف‌الله زاده

تاریخ تولد: ۱۳۴۲

محل تولد: همدان

تحصیلات: ابتدایی

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۳سال

حمید سیف‌الله‌زاده بعد از قیام ضد‌سلطنتی فعالیت سیاسی خود را در رابطه با مجاهدین شروع کرد، و در مدرسه نشریهٌه مجاهد و اطلاعیه‌های سازمان را پخش می‌کرد.

فروردین۶۱ تا خرداد۶۴ در زندان بود و در مرداد۶۵ به سربازی رفت،  در مهر۶۶ با کمک سازمان خود را به قرارگاههای مجاهدین در منطقه رساند.

پیوستن به صفوف مجاهدین در خط مقدم نبرد و پوشیدن لباس شرف ارتش آزادیبخش آرزویش بود،   وقتی به این آرزوی خود رسید  با جدیت تمام درصدد کسب آموزشها برآمد.

در یکی‌از یادداشتهایش نوشت: «بار پروردگارا؛ از تو تقاضا می‌کنیم بهترین، زیباترین و ستودنی‌ترین، پرافتخارترین چیزی را که بندگان شایسته‌کار تو از تو طلب کردند، یعنی مجاهدت تمام‌عیار ،با تمام قوا و با تمام توش و توان در سلک مجاهدین خلق ایران ،و در سلک نیروهای آزادیبخش مردمی و ملی نصیبم کنی و  به تو پناه می‌بریم.

تاریخ امروز میهن را نیروهای ارتش آزادیبخش می‌نویسند و نسل ما این وظیفه سنگین و بار این رسالت را به‌دوش می‌کشد.

با داشتن چنین سرمایه‌یی، به یقین می‌توان گفت ک سرانجام دژخیم سرنگون می‌شود و خلق و مجاهد خلق پیروز می‌شود». دست‌نوشته‌ها ‌ـ‌ ۱۰آذر۶۶

حمید با سری پرشور و عزمی جزم  در صحنهٌ عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت کرد، و آخرین فراز زندگیش را با رزم بی‌امان و مقاومت و ایستادگیش رقم زد.

او با تنی مجروح  ساعتها به نبرد خود ادامه داد، و زمانی که دیگر در اثر شدت جراحت  قادر به جنگیدن نبود، مانع از رسیدگی همرزمانش به خودش می‌شد، و آنها را به تمرکز تمام قوا و انرژیشان برای ادامه نبرد تشویق می‌کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65c77b9f-9a5e-4687-9068-58c603fba785"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات