728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامعباس صالحی

مجاهد شهید غلامعباس صالحی
مجاهد شهید غلامعباس صالحی

محل تولد: مسجد سليمان
شغل: معلم
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: مسجد سلیمان
تاریخ شهادت: 28-10-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید غلامعباس صالحی از معلمان و دبیران انقلابی در شهر مسجد سلیمان بود، که نقش زیادی در آگاه ساختن دانش‌آموزان این شهر نسبت به ماهیت جنایتکارانه رژیم شاه خائن شهر داشت.

وی در جریان انقلاب ضدسلطنتی یکی از نفرات تاثیرگذار بود که تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم شاه راه می‌انداخت، و مردم را نیز تشویق به شرکت در آنها می‌کرد.

پس از انقلاب ضدسلطنتی با سازمان مجاهدین خلق ایران ارتباط برقرار کرد و فعالیت‌های انقلابی‌اش را در جهت اهداف این سازمان سمت وسو داد، و این بار ماهیت ارتجاعی خمینی و رژیم فاسد او را برای دانش‌آموزان و مردم افشا می‌کرد.

پس از ۳۰خرداد نیز فعالیتش را با سازمان ادامه داد در یک هسته مقاومت مجاهد خلق ادامه داد. او در سال۶۰ به جرم ارتباط و فعالیت با مجاهدین دستگیر شد و زیر شکنجه‌های وحشیانه خمینی قرار گرفت.

مزدوران طوری این مجاهد خلق را شکنجه کرده بودند که زمان اعدام تنها برای حفظ ظاهر تیری به مغز او شلیک کردند، و گرنه عباس قهرمان زیر شکنجه به‌شهادت رسیده بود. باشد که روزی مردم ایران انتقام خون به ناحق ریخته غلامعباس و غلامعباس‌ها را از رژیم سفاک ولایت فقیه بگیرند، و مزار پاک این شهید راه آزادی و شهید راه آرمان مجاهدین خلق را غرق شاخه‌های گل کنند.

یادش گرامی.

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1582afe-1b3f-4fa9-a566-ae0bf0c78ecb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات