728 x 90

با یاد مجاهد شهید عبدالحلیم سلامی

مجاهد شهید عبدالحلیم سلامی
مجاهد شهید عبدالحلیم سلامی

محل تولد:
شغل:
سن: 0
تحصیلات:
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

زندگینامه شهید


عبدالحلیم سلامی در سال۱۳۴۷ در ایرانشهر متولد شد، در سال۶۰ با مجاهدین آشنا شد و پس از شهادت عموی مجاهدش، کینهٔ عمیقی نسبت به رژیم به دل گرفت، و عزمش را جزم کرد تا برای مبارزه با رژیم به مجاهدین بپیوندد. در شهریور سال۶۶ و در منطقهٔ مرزی به مجاهدین پیوست، و به یک رزمنده پرشور تبدیل شد.

زندگی در میان مجاهدین بیش از پیش بر ایمانش به ضرورت مبارزهٔ بی‌امان با رژیم خمینی افزود، و او هویت خود را نه در شناسنامه بلکه در «مقاومت و شهادت آگاهانه» تعریف می‌کرد:

«…‌آری اگر خمینی را با تمام شقاوت و ضدبشری بودنش بشناسیم مجاهدین و عظمت مبارزه‌شان را نیز خواهیم شناخت. بنابراین مجاهدین خلق از شهید و زنده و اسیرشان در این کادر قابل تعریف و شناخت هستند.

هویت ما نه از تاریخ تولد و محل زندگی و مرگ ما بلکه از مبارزه‌مان تعریف می‌شود، ما از تلاش صادقانه و فداکارانه‌مان تعریف می‌شویم.

ما از مقاومت آگاهانه و شهادت آگاهانه‌مان تعریف می‌شویم، آری ما مجاهد خلقیم چون مسلمانیم، مجاهد خلقیم چون ایرانی هستیم، مجاهد خلقیم چون ضدارتجاع و وابستگی و... هستیم.

ما مجاهد خلقیم چون در تمام تاریخ مبارزاتی‌مان هیچ‌گاه از اصولمان منحرف نشده‌ایم… پس یک مجاهد خلق با این ویژگیها، با این تاریخ و با این مقاومت و مهمتر از همه با این ایدئولوژی نمی‌تواند در حیات خویش هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی‌خاطری داشته باشد. مگر برای مکتبش و مگر برای خلق و انقلابش و مگر برای خلق و میهنش».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b09ced28-2523-4d52-8c43-2173e069eec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات