728 x 90

با یاد مجاهد شهید عبدالمجید (مسیح) سلامی

مجاهد شهید عبدالمجید (مسیح) سلامی
مجاهد شهید عبدالمجید (مسیح) سلامی

محل تولد: ايرانشهر
شغل:
سن: 25
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: سراوان
تاریخ شهادت: 25-11-1365
محل زندان: -

زندگینامه شهید


خاطره تابناک چهار رزمنده دلاور مجاهد خلق، مهرداد کلاسی (ناصر)، رئوف شهید زاده (محسن)، عبدالمجید سلامی (مسیح) و یارمحمد دلیری که در جریان نبرد قهرمانانه و حماسی یکی از واحدهای مجاهد خلق با پاسداران جنایتکار خمینی جلاد در روز ۱۹بهمن‌ماه ۶۵ بر فراز کوه‌های بلوچستان به‌شهادت رسیدند، گرامی باد.

مجاهد شهید عبدالمجید سلامی (مسیح) در سال۱۳۴۰ در خانواده‌ای بسیار فقیر و تنگدست در یکی از روستاهای ایرانشهر به دنیا آمد. وی سالیان ابتدای زندگی را در فشار طاقت‌فرسای ناشی از فقر و تنگدستی پشت سر گذاشت.

او وضعیت خودش را طی این سال‌ها چنین گزارش می‌کند: "فقر و بدبختی و گرسنگی و بیماری تنها خاطره‌ای است که از دوران کودکی به یاد دارم، روزهای متمادی غذای گرم در خانه نداشتیم و خانواده پرجمعیت ما به‌ناچار با چند دانه خرما زندگی خود را می‌گذراند، گوشت و برنج فقط سالی یک‌بار، آن‌هم در روز عید قربان دیده می‌شد"

عبدالمجید دوران تحصیلی خود را نیز با پذیرش کارهای سخت بدنی در سنین کودکی سپری کرد.

از آنجایی که از هوش و استعداد فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، توانست تحصیلات ابتدایی و متوسطه را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد دانشگاه شود.

وی در سال۵۸ در رشته شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرفته شد، و پس از ورود به دانشگاه فصل جدیدی در زندگی مبارزاتی‌اش گشوده شد.

او طی مدت کوتاهی که در دانشگاه بود در مورد گروهها و جریانهای سیاسی تحقیق کرد و مبارزه در صفوف مجاهدین را انتخاب کرد.

پس از ارتباط با سازمان درس و تحصیل را رها کرد و به‌طور حرفه‌یی به مبارزه انقلابی علیه رژیم ضدبشری روی آورد.

آنطور که در گزارشاتش نوشته از انقلاب ایـدئـولـوژیـکـی درون مجاهدین تأثیر زیادی پذیرفت، و این انقلاب او را به دنیای نوینی از فدا و پاکباختگی و رهایی رهنمون گردید. دنیایی که در یکی از نوشته‌هایش این‌چنین از آن یاد می‌کند: "انگار که تازه متولدشده بودم... بعد از آن تاریخ تا الآن تمام زندگی دوباره یافته خود را که مرهون سازمانم در اختیار سازمان و خلق و انقلاب گذاشتم.

در آخر باز هم یادآوری این نکته ضروری است که حسرت آن روزهایی که با سازمان آشنا نبودم همیشه در وجودم هست، و غبطه می‌خورم به آن‌هایی که قبلاً با سازمان آشنا بودند. امید است که جان ناچیز من هدیه‌ای باشد بسیار ناچیز در راه خلق و انقلاب"

عبدالمجید در صفوف مجاهدین فعالیت‌ها و مأموریت‌های انقلابی چندی را به همراه یاران و همرزمانش با موفقیت انجام داد.

در آخرین مأموریت و در روز ۱۹بهمن‌ماه ۶۵ بر فراز کوه‌های بلوچستان به همراه به سه همرزم مجاهدش به‌شهادت رسید، و خون پاکش را نثار آزادی و رهایی مردم محروم میهنش، به‌ویژه نثار آزادی مردم بلوچستان از قید ستم مضاعف رژیم آخوندی کرد و به کهکشان ستاره‌های پر فروغ شهدای مجاهد خلق پیوست.

یادش گرامی

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

مجاهد شهید عبدالمجید (مسیح) سلامی

مجاهد شهید عبدالمجید (مسیح) سلامی

 

تصویر مزار شهید


مزار مجاهدین شهید مهرداد کلاسی، رئوف شهیدزاده، عبدالمجید سلامی و یارمحمد آسکانی در بلوچستان

مزار مجاهدین شهید مهرداد کلاسی، رئوف شهیدزاده، عبدالمجید سلامی و یارمحمد آسکانی در بلوچستان

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b5018d4-aec4-4009-bf4a-4ffebc991465"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات