728 x 90

با یاد مجاهد شهید مجید سالاروند

مجاهد شهید مجید سالاروند
مجاهد شهید مجید سالاروند

محل تولد: -
شغل: دیپلم
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 10-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجید شهید مجید سالاروند در مهرماه۱۳۴۰ بدنیا آمد، وی در دوره تحصیل پیوسته از شاگردان ممتاز بود و به مطالعه کتابهای غیردرسی به‌ویژه متون اسلامی (قرآن و نهج‌البلاغه و...) علاقه زیادی داشت.

مجید همراه با اوجگیری مبارزات مردمی علیه رژیم شاه خائن در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت فعال داشت، و همزمان در سال۱۳۵۷ با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شد و بعد از انقلاب فعالیت‌های انقلابی‌اش را علیه رژیم خمینی شروع کرد.

از ویژگیهای بارز مجید قدرت بیان او بود که از طریق افشا گری در میان مردم مردم و اطرافیانش چهره کریه خمینی و رژیم عقب افتاده‌اش را افشا می‌کرد، این فعالیت او باعث شد که او را به مدت دو ماه از هنرستان اخراج کنند و شرط بازگشت او را نیز دادن تعهد و پیوستن به مزدوران خمینی قرار دادند، اما او هرگز تسلیم نشد بلکه بر عکس فعالیت خود را بیشتر نمود.

سرانجام ایادی رژیم او را از ادامه تحصیل محروم کردند، از این پس مجید همواره در کنار میلیشیاهای دیگر در تمامی فعالیت‌ها شرکت داشت و از حملات وحشیانه مزدوران خمینی جنایتکار، به خود هراسی راه نمی‌داد. اگر‌ چه گاه‌به‌گاه در اثر حملات مزدوران چماقداران خمینی با بدنی مجروح به خانه می‌آمد.

مجید پس از ۳۰خرداد ۶۰ نیز در ارتباط با مجاهدین فعال بود، و سرانجام به‌دلیل این فعالیت‌ها مزدوران خمینی در تاریخ ۲مرداد ۱۳۶۰ساعت ۱ بعد از نیمه‌شب به منزل او ریخته و او را دستگیر و پس از شکنجه‌های طاقت‌فرسا و ضدانسانی وی را در تاریخ ۱۰شهریور ۱۳۶۰ به دستور خمینی جلاد به‌شهادت رساندند.

 

گزیده‌ای از وصیت نامهٔ مجاهد شهید مجید سالاروند

تاریخ ۱۲/تیر/۱۳۶۰

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم و ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً

اللم انصرالمجاهدین الذین قالو ا ربنا الله ثم استقاموا

اللهم انصر المجاهدین الذین آمنوا و هاجروا و جاهدو ا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله و الذین آو و ا و نصرو

اولئک هم المومنون حقا فاغفر لهم و افتح لهم فتحاً یسیرا و من هم فوزاً عظیما.

من میلیشیا ی مجاهد خلق مجید سالاروند هستم که با آگاهی کامل از این‌که مجاهدین تنها رهروان راه سرور آزادگان و سالار شهیدان حسین بن علی هستند وسطهای سال۵۷ به مجاهدین پیوستم، و تمامی کوشش خود را گذاشتم در راه هدف والای اسلام انقلابی مجاهدین که همانا اسلام محمدی است که رهبران آن علی (ع) و تمای پویندگان راه حق و آزادی هستند.

من از پدر و مادرم و تمامی پدر و مادرها یک خواهش دارم و این است که وقتی بچه‌ها شهید می‌شوند شما گریه نکنید... چرا که ما به خدای خود پیوسته و هیچ وقت کشته نشده‌ایم و از خون سرخ هر مجاهد خلق هزاران مجاهد خلق برمی‌خیزد.

از آن موقع به بعد شما به جای یک فرزند هزاران فرزند دارید و اندوهگین و ناراحت نباشید... و خوشحال باشید از این‌که ما مرگ در راه عقیده را ترجیح داده‌ایم بر زندگی پوچ و بی‌محتوای پوشالی و بر زندگی پر از ننگ و سازشکاری و کشته شدن ما بهتر از زنده ماندن و تسلیم شدن در برابر اسلام پناهان و مرتجعین پس خوشحال باشید.

و شما مرتجعین این صدای رسای خدا را نمی‌شنوید که می‌گوید: ما اراده کردیم تا مستضعفین وارث و حاکم خود گردند، و وای بر شما که سد کنند ه راه تکامل هستید. دست انتقام خدا از آستین خلق قهرمان ایران بیرون خواهد آمد و خون تمامی شما را به زمین می‌ریزد و شما را از صحنه تاریخ خارج می‌کند، و همان کاری را که این خلق با شاه کرد با شما هم خواهد کرد.

برادران و خواهران مجاهدم، لحظه‌ای شما درنگ نکنید و با تمام مال و جانتان در راه خدا و خلق با این مرتجعین بجنگید، چون اینها سد کنندگان راه تکامل و حرکت تاریخ هستند.

هیچ رابطه‌ای بین ما و اینها نیست و اینها کسانی هستند که اسلام را مسخ کرده و چهره کثیف خودشان را زیر لوای دین پنهان کردند، و زیر این لوای دین می‌خواهند بدترین استبداد ها را پیاده کنند.

پس بر ما مجاهدین انقلابی است که با اینها به جنگ برخیزیم و اگر در این راه کشته شدیم که شهید هستیم، و اگر آنها را کشتیم که در راه خدا و خلق به جهاد بر خاستیم.

به امید پیروزی و برقراری جامعه‌ای آزاد و عاری از طبقات و توحیدی

زنده باد قرآن – مرگ بر ارتجاع

مبارزه تا محو هر گونه استعمار، استبداد و استثمار

مجید سالاروند

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a4a3ba8-9e17-4a8d-aba8-5f0740340035"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات