728 x 90

با یاد مجاهد شهید مصیب صالح آهنگر

مجاهد شهید مصیب صالح آهنگر
مجاهد شهید مصیب صالح آهنگر

محل تولد: بابل
شغل: جامعه شناس
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 10-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مصیب صالح آهنگر در سال ۱۳۳۰ در شهر بابل در یک خانواده‌ٔ کشاورز متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در بابل گذراند و در سال۵۲ وارد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شد.

او برای کمک به خانواده‌اش که در یک منطقه فقیرنشین بابل زندگی می‌کردند، به استخدام شرکت مخابرات در آمد.

مصیب با این‌که نیاز مالی داشت اما هیچ‌وقت این نیاز نتوانست او را از مسیر مبارزه بازدارد و همواره صدای اعتراضش علیه رژیم شاه خائن و نظام بوروکراسی حاکم بر اداره محل کارش بلند بود.

او با انگیزه‌ای انقلابی و پرشور به مبارزه مردم و سیل خروشان قیام و اعتراضشان علیه رژیم شاه پیوست و برای به ثمر رسیدن انقلاب مردم فعالانه شرکت کرد.

بعد از ۲۲بهمن و پس از تأسیس انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه به صفوف آن پیوست، و برای افشای ماهیت ارتجاعی رژیم و سردمدار مرتجع آن خمینی، فعالانه شرکت کرد.

مصیب در اداره نیز به‌عنوان نماینده کارکنان ارتباط راه دور، وارد شورای مخابرات شده و نقش به‌سزایی در دفاع از حقوق کارکنان و افشاگری عملکردهای سیستم در برابر نظام شورایی داشت.

به‌دلیل این فعالیت‌ها جاسوسان رژیم خمینی گزارشی علیه او تهیه کرده و به‌عنوان گزارشی از «خرابکاری‌» یکی از اعضای مجاهدین در شرکت مخابرات به شورای انقلاب دادند.

با اعلام موجودیت انجمن کارکنان مسلمان مخابرات مصیب به این انجمن پیوست و تمام اوقات خود را در اختیار سازمان و خدمت به مردم گذاشت.

او طی دو و نیم سال فعالیت خود چندین بار در نمایشگاههای خیابانی مورد ضرب‌وشتم مزدوران چماقدار رژیم قرار گرفت. اما اذیت و آزار مزدوران نه تنها او را از راه خود باز نداشت، بلکه او مصمم و با ایمان بیشتر به راه خود ادامه داد.

سرانجام در تاریخ ۲۶خرداد۶۰ در درگیری هواداران سازمان با مزدوران خمینی در زیر پل سید‌خندان که منجر به‌شهادت یکی از کارکنان شرکت مخابرات گردید دستگیر شد. مصیب قهرمان بعد از دو ماه‌ونیم تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی قهرمانانه و آهنین جوخه‌های اعدام را بوسه زد، و مرگ با عزت و شرف را به زندگی با ذلت ترجیح داد و به دست جلادان خمینی به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30106a79-ef2a-48d9-8647-dfb87b8264f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات