728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمید صالحی

مجاهد شهید حمید صالحی
مجاهد شهید حمید صالحی

محل تولد:
شغل:
سن: 32
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


حمید صالحی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵
محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۱۰سال
زندانی سیاسی: 1 سال
حمید صالحی در قیام ضدسلطنتی شرکت داشت و از همان زمان به هواداری از مجاهدین برخاست، در سال۶۰ دستگیر شد و یک سال در اسارت دشمن بود.

در سالهای ۶۱ تا ۶۴ پس از آزادی از زندان در هسته‌های مقاومت به فعالیت انقلابی پرداخت، و در سال۶۴ در ارتباط با سازمان عازم منطقه شد.

حمید آموزشهای نظامی را با اشتیاق فرا گرفت و تا آستانه فروغ گرم پیکار با دشمن، و از پیشقراولان کاروان فروغ جاویدان بود.

او در ورودی شهر اسلام‌آباد در آخرین نبرد حماسی خود با مزدوران دشمن درگیر شد و دلاورانه جنگید. در این نبرد به‌شهادت رسید و هم‌چون برادر قهرمانش علیرضا صالحی که از جمله شهیدان عملیات فروغ جاویــدان است، بــه کهکشان شهیدان آزادی پــرکشید. «…‌وظیفه انقلابی و توحیدی خود می‌دانم تا گامی در جهت خدا و خلق قهرمان ایران برداشته، و کمترین دین خود را در پیشگاه خدا و خلق ادا کرده باشم.

بین ما و رژیم هیچ چیزی جز سلاح مجاهد خلق حکم نمی‌کند، و صف ما یک صف طولانی است، من هم افتخار می‌کنم که جزو این صف هستم.

تعدادی این راه را به‌خوبی امتحان دادند و موفق هم شدند، دعا کنید تا من هم موفق شوم تا ذره‌یی از راه شهیدان که خواست یک خلق در زنجیر است را ادامه دهم.

اگر مُردم به فصل خشک و خونین پس از مرگم، زمین گلشن شود بازاگر مُردم درون تیره شبها پس از مرگم هوا روشن شود باز» وصیت‌نامه ـ‌۱۲دیماه۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fec0d53-5be5-4424-94f2-173edb8b51d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات