728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمزه صالحی

مجاهد شهید حمزه صالحی
مجاهد شهید حمزه صالحی

محل تولد: اهواز
شغل: لیسانس
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حمزه صالحی

 تاریخ تولد‌: ۱۳۴۰

محل تولد‌: اهواز

تحصیلات‌: لیسانس مدیریت آب ـ انگلستان

سابقه مبارزاتی‌: ۹سال

حمزه صالحی سال۵۸ با سازمان آشنا شد، از سال۶۱ تا ۶۴ در دانشکده‌اش در انگلیس در تظاهرات و آکسیونهای دانشجویان هوادار مجاهدین شرکت داشت.

سال۶۵ به عضویت انجمن درآمد و در همان سال به منطقه اعزام شد، از آن پس همه چیز برایش  شور و  اشتیاق، مسئولیت‌پذیری و  سلاح و نبرد  تا قله فروغ بود.

جایی که او دامن محبت را به خون رنگین کرد. «…‌دلم می‌خواهد با شور و شعف درباره روابطی که در سازمان هست به همه بگویم.

بگویم که این‌جا از دوز و کلک و ریاکاری خبری نیست، هر‌چه هست  برادری ، صفا، جنب و جوش، شادی و سرزندگی است.

هرچه هست عشق و امید است به مبارزه، پیروزی و زندگی به معنای تکاملی آن… ما سلاح بر‌کف و گوش به فرمان معلم کبیرمان مسعود، پرچم مقاومت و شرف این خلق را برافراشته نگاه داشته‌ایم… خمینی در میان مردم و خانواده‌ها تخم نفاق و بی‌اعتمادی و دشمنی می‌کارد،  ما می‌خواهیم در قلبهای مردم، زن و مرد، پیر و جوان بذر محبت و اخوّت و احساس مسئولیت و تعاون بیفشانیم…». ‌وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۹شهریور۶۶

«…شب است، تفنگها مسلحند و گلوله‌ها بی‌تاب پرواز سلاح رزم آوران سپیده‌کاران پرنقش ستاره نیلگون آسمان… و سرود فتح کوهستان بر ‌لبان قاصدان رهایی جاریست … اولین سرود فرمان مسعود و آخرین سرود  قسم است.

  اما باز هم در هجومی دیگر در عبور خشمی مقدس در گلوله‌های بی‌تاب باز می‌آییم، آری برای هزارمین‌بار تفنگها مسلحند، تفنگها مسلحند» دست نوشته‌ - ۲۶دی۶۶»

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4868112-8d58-4ae8-ab79-79c05e7879a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات