728 x 90

با یاد مجاهد شهید رضا صالحی

مجاهد شهید رضا صالحی
مجاهد شهید رضا صالحی

محل تولد: تهران
شغل: -
سن: 21
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


رضا صالحی متولد ۱۳۴۶ از تهران،  از سربازان پیوسته به ارتش آزادیبخش بود، او  روز ۸اردیبهشت۶۵ به جبهه‌های جنگ ضدمیهنی اعزام شد، و در عملیات ارتش آزادیبخش درمنطقه پیرانشهر در اول آذر66 خود را تسلیم رزمندگان آزادی کرد.

یکی از اقوام نزدیکش به‌جرم هواداری از مجاهدین اعدام شده بود و به این خاطر مجاهدین را می‌شناخت. با رژیم مخالف بود اما می‌گفت در مدتی که نزد مجاهدین بود شناخت بیشتری نسبت به جنایتهای رژیم پیدا کرده است.

به همین دلیل خواستار پیوستن به صفوف رزمندگان و مبارزه با رژیم خمینی گردید:«به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران و به‌نام مسعود و مریم پیشتازان راه حق و آزادی و مقاومت که دگر‌بار هم‌چون گذشته در سراسر جهات عزت و شرف ایران و ایرانی را احیا کردند.

  با درود بیکران به رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی این بازوی پراقتدار خلق قهرمان ایران که با گامهای استوار و غرش مسلسلهایشان در صبحگاهان نوید صلح و آزادی را می‌دهند، و می‌روند تا  با احیای خون هفتادهزار شهید در عرصه جهانی، فریاد مقاومت ۱۴۰هزار زندانی دربند رژیم ضدبشری خمینی را ناجی باشند.

با توجه به شرایط مقاومت در این برهه تاریخساز بر هر ایرانی وطن‌پرست و باغیرت است، که پس از آگاهی و درک واقعیتها به ندای حق‌طلبانه مسعود و مریم پاسخ دهد، تا در فردای ایران سربلند و استوار باشد».تقاضای پیوستن ‌ـ‌ ۱۰اسفند۶۶

او با شرکت در عملیات فروغ جاویدان تا آخرین نفس جنگید و قهرمانانه شهید شد و نامش را در ایران امروز و فردا «سربلند» و قرین آزادگی و سرفرازی کرد.

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc6b0d08-8062-469c-950a-9e0dc0bcf327"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات