728 x 90

با یاد مجاهد شهید بخشعلی صالحی بالانجی

مجاهد شهید بخشعلی صالحی بالانجی
مجاهد شهید بخشعلی صالحی بالانجی

محل تولد: اروميه
شغل: مهندس مکانیک
سن: 34
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


بخشعلی صالحی بالانجی

تاریخ تولد: ۱۳۳۳

محل تولد: ارومیه

تحصیلات: لیسانس

سابقه مبارزاتی : ۱۱ سال

بخشعلی صالحی‌بالانجی  در سال۵۶ هنگامی که در انگلستان دانشجو بود با مجاهدین آشنا شد و با هواداران سازمان ارتباط برقرار کرد.

در سال۵۷ به ایران بازگشت و در قیام ضدسلطنتی فعالانه شرکت کرد، پس از قیام  در سال۵۸ با هواداران سازمان در ارومیه ارتباط داشت و در کلاسهای آموزشی سازمان شرکت می‌کرد.

از سال۶۲ به‌مدت چهار سال در یک کارخانه قالب‌سازی در بابلسر به کار مشغول شد، و  طی این مدت که ارتباطش با مجاهدین قطع بود.

او با مشاهده جنایتهای رژیم خمینی مصمم شد خود را به سازمان وصل کند، بویژه پس از شنیدن   فراخوان رهبر مقاومت و فرمانده کل ارتش به نیروها و هوداران سازمان برای پیوستن به صفوف ارتش آزادی، دیگر درنگ نکرد به هندوستان رفت و از آن‌جا راهی منطقه شد.

او در تقاضانامه‌اش نوشت: «…‌من مبرمترین وظیفه خود را حضور در صفوف رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران دانسته و نبرد با خمینی این شرورترین دشمن ایران و ایرانی را خواهانم…».

  اواخر سال۶۶ وارد منطقه گردید و در یکانهای رزمی سازماندهی شد و به فراگیری آموزشها پرداخت. دو ماه بعد از آمدن به منطقه در اردیبهشت سال۶۷ بر درستی و ایمان به راهی که انتخاب کرده بود اشاره کرد و نوشت: «…‌در نهایت آگاهی ایدئولوژی مجاهدین خلق ایران را قبول کردم و قصد پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران را دارم.

خداوند مرا در امر عمل به تعهداتم در قبال خلقم یاری دهد، و از پیروان شهیدان راه آزادی خلق و میهن محسوب کند».

سه ماه بعد  در عملیات کبیر فروغ جاویدان، قدم به میدان نبرد با ستمگر دوران نهاد و در یکی از نبردهای حماسی آن قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0aeea72-ea7f-49ec-b727-c92b82f9c26e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات