728 x 90

با یاد مجاهد شهید سودابه سلیمیان

مجاهد شهید سودابه سلیمیان
مجاهد شهید سودابه سلیمیان

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


تحصیلات: دانشجو

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۴/۵سال

سودابه سلیمیان متولد ۱۳۴۰ در تهران، از سال۵۸ با سازمان آشنا شد و در فاز سیاسی در زمینه تبلیغات فعالیت می‌کرد. بعد‌از ۳۰خرداد۶۰ دستگیر شد و تا آذرماه سال۶۴ زندان بود،  بلافاصله بعد از زندان برای وصل به سازمان اقدام کرد.

  در آبان سال۶۶ عازم منطقه مرزی شد و به ارتش آزادیبخش ملی پیوست، سودابه به‌خوبی آموزشهای خود را گذراند.

در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک دسته رزمی را به‌عهده داشت، او  تا آخرین روز عملیات فروغ چندین‌بار با دژخیمان جنگید و شماری از آنان را به‌هلاکت رساند.

در روز ۶مرداد هنگامی که در دشت حسن‌آباد در حال سنگر گرفتن پشت یک تپه بود، هدف آتش مزدوران خمینی قرار گرفت و در همان‌جا به‌شهادت رسید.

حماسه قهرمانیهای این شیرزن مجاهد خلق، پیوسته زبانزد همرزمانش بوده است. «…‌من سودابه سلیمیان فرزند محسن با آگاهی و اختیار کامل راه سازمان مجاهدین خلق ایران و رهبری عقیدتی مسعود و مریم را قبول کرده‌ام.

من به حقانیت و اصالت نسل مجاهد ایمان و ایقان دارم، و راه رهایی خلقمان را در راه سازمان می‌بینم. با اعتقاد به ایدئولوژی ناب توحیدی سازمان که رهاکننده انسان از قید و بندهای استثماری، استبدادی و استعماری می‌باشد، تمام تلاشم بر آن بوده تا شاید بتوانم ذره‌یی از دینی که به خلقمان دارم را ادا کنم». وصیت‌نامه‌ ـ۲۸ اسفند ۶۶

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78240e17-de57-4f3e-bb6e-e8027e61bf9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات