728 x 90

با یاد مجاهد شهید منیژه سلماسی‌نیا

مجاهد شهید منیژه سلماسی‌نیا
مجاهد شهید منیژه سلماسی‌نیا

محل تولد: تبريز
شغل: تایپیست
سن: 23
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۷سال
زندانی سیاسی: ۲ سال
منیژه سلماسی‌نیا متولد ۱۳۴۴ از تبریز، در سال۶۰ فعالیت خود را با میلیشیای دانش‌آموزی تبریز آغاز کرد. با توزیع نشریه و پخش اطلاعیه‌های مجاهدین به ترویج مواضع سازمان در میان توده‌های مردم پرداخت، و در این مسیر همه فشارها و ضرب و شتم مزدوران فالانژ را به جان خرید.

پس از ۳۰خرداد۶۰ دستگیر شد و به‌مدت ۲سال در شکنجه‌گاههای رژیم به‌سر برد، در مهرماه سال۶۶ برای پیوستن به سازمان راهی منطقه شد.

در یکانهای رزمی سازماندهی گردید و به کسب آموزشهای نظامی پرداخت، در دو عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت داشت و در صحنه نبرد رو‌در‌رو با دشمن، دلاوری و جسارت یک عنصر مجاهد خلق را نشان داد.

در عملیات فروغ جاویدان با عزمی جزم قدم به میدان بزرگترین حماسه تاریخ معاصر ایران نهاد و طی نبردی قهرمانانه به‌شهادت رسید. «…‌هفت سال مقاومت خونین و پر رنج و شکنج، هفت سال مبارزه بی‌امان علیه خونخوارترین دیکتاتور قرن، و هفت سال پیکار بی‌وقفه علیه نماینده هزار‌و‌پانصد سال ارتجاع و دجالگری و مدعیان کاذب دین و دیانت و… را پشت سر می‌گذاریم.

اما این‌بار عزم بر آن است تا میوه طلایی این درخت گلگون هفت ساله را که با خون سرخ میلیشیا، با خون تک‌تک مجاهدان آزادی و در رأس آن با خون پاک سردار شهید خلق موسی و بزرگ نماینده شرف و آزادگی زن انقلابی و موحد و الگوی تمامی زنان مجاهد، بارور گشته یک‌جا و به‌یکباره چیده شود و در جام زرین حقیقت تقدیم خلق قهرمان ایران گردد…». یادداشت ۲۷خرداد۶۷

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94a40b6b-ab23-4ada-841a-31f0d9d1bb53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات