728 x 90

با یاد مجاهد شهید یاسمن صمدی

مجاهد شهید یاسمین صمدی
مجاهد شهید یاسمین صمدی

محل تولد: کرمانشاه
شغل: دانشجو
سن: 32
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


یاسمن صمدی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵
محل تولد: کرمانشاه
تحصیلات: دانشجوی پزشکی
سابقه مبارزاتی: 10سال
«…‌من یاسمن صمدی‌بعد از قیام ضد‌سلطنتی با سازمان آشنا شدم و در خرداد58 به جمع هواداران مجاهدین پیوستم.

ابتدا در امداد پزشکی و سپس در بخش محلات و دانش‌آموزی فعالیت می‌کردم، و  از ابتدای سال۶۰ به تهران منتقل شدم. سال۶۱ از ایران خارج شدم و سال۶۲ فعالیتم را در رادیو صدای مجاهد شروع کردم».

سالهای۶۲ تا ۶۶ سالهای پربار فعالیت مجاهد شهید یاسمن صمدی در رادیو صدای مجاهد بود، انقلاب ایدئولوژیک سال۶۴، تأثیرات عمیقی بر او گذاشت و دریچه دنیای جدیدی را به روی او گشود. ‌

 از همان سال  تا سال ۶۶مسئول بخش کردی صدای مجاهد بود، و از سال۶۶ به قرارگاههای ارتش آزادی انتقال یافت.

‌روحی سرشار از عشق و عاطفه داشت و  نبضش برای مجاهدین و مردمش می‌تپید:«چه خوب بود دنیایی داشتیم که اجازه می‌داد فقط با عشق زندگی کنیم.

اما متأسفانه این‌جور نیست چون نمی‌شود به قاتلان انسان عشق ورزید، شاید آنها همان تجسم شیطان هستند که در روی زمین به شکل انسان ظاهر شده‌اند…».

او با قلبی سرشار از عشق به زندگی، به صحنه نبرد با پاسداران شتافت و خون پاکش را فدای آرمان والایش در حماسه کبیر فروغ جاویدان ساخت.

«پسرم، مرتضای عزیز دلم،دیگر لحظه موعود فرا رسیده و ما داریم می‌رویم، چقدر دلم می‌خواهد که دوباره تو و شکرانه قشنگم را ببینم.

آه دیشب قشنگترین لحظات زندگیم بود که برای دیدار شما دو نفر آمده بودم، اگر یادت باشد بهت گفتم می‌خواهیم برویم ایران.

ایران عزیز. آخه مگر نمی‌دانی همان‌قدر که تو مامان را دوست داری من‌هم ایران را دوست دارم، و دلم می‌خواهد مردم ایران آزاد باشند… خداحافظ ساعت۱۰.۵ شب ۲مرداد۶۷، یکشنبه شب».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fe2f4ab-90d6-4c78-97cc-fe0406a1d779"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات