728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه سروری

مجاهد شهید فاطمه سروری
مجاهد شهید فاطمه سروری

محل تولد: گلپايگان
شغل: دانشجوی زیست شناسی
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فاطمه سروری

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۸

محل تولد‌: گلپایگان

تحصیلات‌: دانشجوی زیست‌شناسی

سابقه مبارزاتی‌: ۱۰ سال

فاطمه سروری در یک خانواده زحمتکش متولد شد و دوران کودکی را با سختی گذراند. او با مسائل سیاسی آشنا شد، و به مبارزه با رژیم شاه که آن را مسبب همه بدبختی مردم می‌دانست برخاست.

در قیام ۲۲بهمن فعالانه در تظاهرات و راهپیماییها شرکت داشت و یکی از فعالترین دانشجویان در راه‌اندازی تظاهرات مردمی در شهر گلپایگان بود.

پس از انقلاب تمام زندگی خود را وقف مبارزه کرد، و در انجمن دانشجویان دانشگاه اصفهان و دفتر جنبش ملی مجاهدین در آن شهر به فعالیت پرداخت.

او به میان روستاییان اطراف اصفهان می‌رفت و به تبلیغ خطوط انقلابی سازمان و افشای ارتجاع می‌پرداخت.

در سال۵۸ به تهران منتقل شد و در بخش شهرستان مسئولیتهای مختلفی را بر عهده گرفت، خرداد۶۱ با حمله مزدوران به پایگاه محل استقرارش، کودک ۱.۵ساله‌اش به چنگ مزدوران افتاد، در مرداد۶۱ راهی پایگاههای سازمان در منطقه شد.

مجاهد شهید فاطمه سروری از مسئولان ارزنده ستاد تبلیغات، نشریه مجاهد و رادیو صدای مجاهد بود.

در آستانه عملیات فروغ جاویدان وارد تیپهای رزمی گردید و با سری پرشور قدم به میدان رزم نهاد و در یکی از نبردهای حماسی آن در حالی که عمیقاً به حیات جاودانه‌اش ایمان داشت قهرمانانه به‌شهادت رسید. «…‌اگر در این نبرد پرشکوه به‌شهادت رسیدم که به عهد و میثاق خود با خدا وفا کرده‌ام، و تو مادرم اگر در فردای پیروزی نبودم، هرگز در سوگ من گریه نکن.

چون که من در قلب و روح تک‌تک یاران مجاهدم زنده هستم، تنها وصیتی که داشتم این بود که فرزند کوچکم (عاصف) را از دست مزدوران و دژخیمان خمینی و کسانی که در خون پدر شهیدش شریک بودند، برهانی و به‌دست سازمان بسپاری…». وصیت‌نامه ـ ۲مرداد۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5776f212-e7f4-4790-88a6-28c7eda91163"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات