728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمود سروری

مجاهد شهید محمود سروری
مجاهد شهید محمود سروری

محل تولد: قائمشهر
شغل:
سن: 34
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمود سروری

تاریخ تولد: ۱۳۳۳

محل تولد: سوادکوه ـ قائمشهر

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۹ سال

محمود سروری پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، و فعالیت‌هایش را در امور تبلیغی نظیر توزیع نشریه و برگزاری میز کتاب آغاز کرد.

او با تهیه یک مغازه، نشریه‌ها، کتابها و دیگر آثار سازمان را در اختیار عموم قرار می‌داد، و همواره در معرض تهدید و تهاجم پاسداران و سایر مزدوران رژیم مزدور قرار داشت.

محمود در فاز سیاسی چند بار دستگیر و به اتهام توزیع نشریه مجاهد به ضربات شلاق محکوم شد. پس از شروع مقاومت مسلحانه ارتباطش با سازمان قطع گردید، اواخر سال۶۶ به سازمان وصل شد و راهی منطقه شد.

پس از ورود به منطقه در عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت کرد، در عملیات فروغ جاویدان در موضع سرتیم بود.

پس از چند روز رزم و نبرد در آخرین روز عملیات به کمین دشمن برخورد کرد، میان تیم محمود و مزدوران رژیم درگیری سخت و تن به تن درگرفت، و سرانجام در حالی‌که محمود به‌شدت مجروح شده بود، به اسارت مزدوران ضدبشری درآمد.

او پس از شکنجه بسیار به‌شهادت رسید و با رزم و پایداری در برابر دشمن، عهدی را که بسته بود سرفرازانه به پایان برد. «…‌با آگاهی به آرمان والای سازمان مجاهدین خلق ایران پایبند هستم و تا جان در بدن دارم در راه به ثمر رساندن این رسالت پاک حنیف کوشا خواهم بود.

افتخار می‌کنم از این‌که جانم را فدای آرمان توحیدی سازمان مجاهدین خلق می‌کنم، و می‌دانم که این خون و خونهای دیگر مجاهدان و مبارزان ادامه خون امام علی و امام حسین است، که کاخ ستمگران و دین‌فروشان را نابود خواهد کرد، و خلق ما و نسلهای آینده با افتخار به این خونها جامعهٔی نوین خواهند ساخت. آن زمان دیر نیست». وصیت‌نامه ـ ۲فروردین۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3c065b6-ba3c-4a06-8210-2d81048f7a65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات