728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی ستاری

مجاهد شهید علی ستاری
مجاهد شهید علی ستاری

محل تولد: مراغه
شغل: متخصص برق
سن: 31
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی ستاری

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۶

محل تولد‌: ملکان ـ مراغه

تحصیلات‌: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۹سال

علی ستاری در یک خانواده محروم کارگری متولد شد، همزمان با تحصیل برای تأمین مخارج تحصیلش کار می‌کرد.

او از سال۵۸ فعالیت خود را در ارتباط با سازمان شروع کرد، در سال۶۲ به تشکل مجاهدین در منطقه وصل شد و به کردستان شمالی رفت.

در آنجا در بخش نظامی به فعالیت پرداخت و در بسیاری از مأموریتها و عملیات نظامی شرکت داشت. پس از تشکیل ارتش آزادیبخش وارد یکانهای رزمی شد و با کسب آموزشهای جدید به‌عنوان یک رزمنده فداکار و یک فرمانده لایق خود را برای جنگ رودررو با رژیم آماده می‌کرد.

در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک دسته رزمی را به‌عهده داشت و یکی از قهرمانان حماسه‌های فروغ بود: «…‌در جریان کمین ورودی شهر اسلام‌آباد، در اولین برخوردش با دشمن با روحیه‌یی تهاجمی، بلافاصله و بی‌درنگ فرمان آتش را صادر کرد.

جسارت و شهامت علی باعث شد تا تعادل صحنه (کمین از پیش طراحی شده مزدوران) به‌هم بریزد و آنها نتوانند در آن مقطع ضربه‌یی جدی به ستون رزمندگان مجاهد وارد آورند.

در جریان تسخیر ارتفاعات بالای کارخانه قند هم قهرمانانه به مزدوران کاملاً مسلح تهاجم برد، و در مدت زمان کوتاهی توانست تمامی ارتفاعات سمت چپ کارخانه قند را آزاد کند.

او و سایر همرزمانش سد محکمی در جلو نفوذ و تهاجم گله‌وار پاسداران بودند، طوری که مزدوران رژیم به‌رغم تمامی تلاشی که می‌کردند تا آخرین روز حضور رزمندگان در شهر نتوانستند هیچ اقدامی روی آن منطقه به‌عمل بیاورند…». نوشته یک همرزم

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/772712ff-8bd8-40ea-80fe-27c9417aac7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات