728 x 90

با یاد مجاهد شهید مرتضی سیاحی

مجاهد شهید مرتضی سیاحی
مجاهد شهید مرتضی سیاحی

محل تولد: تهران
شغل: دانش آموز
سن: 20
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1-1-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مرتضی سیاّحی از جمله دانش‌آموزان پرشور و مبارزی بود که به‌طور فعال در جریان حرکتهای مردمی برعلیه رژیم شاه خائن شرکت می‌جست و همزمان از طریق مطالعه کتابها و دفاعیات مربوط به سازمان، با اهداف و آرمانهای مجاهدین آشنا شد. اواز اولین دانش‌آموزانی بود که بلافاصله پس از تشکیل جنبش ملی مجاهدین درصدد برقراری ارتباط با سازمان برآمد و به همراه دیگر دوستان مبارزش در دبیرستان خوارزمی، هسته فعالی از دانش‌آموزان هوادار سازمان را در آن مدرسه تشکیل داد.

مرتضی در تابستان ۵۸ در اردوی دانش آموزی سازمان شرکت کرد و در آنجا تواناییها و شایستگی‌های بسیاری از خود نشان داد. در ابتدای سال تحصیلی ۵۸ و تشکیل انجمن دانش‌آموزان مسلمان در دبیرستان خوارزمی، فعالیت‌های مرتضی و دوستانش سازمان یافتگی بیشتری پیدا نمود. از آن پس او در تمامی فعالیت‌های میلیشیای مجاهد خلق، از جمله فروش نشریه و بردن پیام مجاهدین به میان مردم، و درمراسم و راهپیمایی سازمان، حفاظت از ستادها و مراکز فعالیت مجاهدین در برابر حملات وحشیانه‌ٔ چماقداران و مزدوران ارتجاع و… شرکت داشت.

وی در جریان این فعالیت‌های مستمر انقلابی، گام‌به‌گام به کسب صلاحیتها و توانمندیهای بیشتر و بالاتری نایل می‌آمد.

پس از تشکیل اتحادیه‌ٔ انجمنهای دانش‌آموزان مسلمان، مرتضی به عضویت «کانون تشکیلاتی» درآمد و در عید ۶۰ به نهاد دانش آموزی شاخه‌ٔ تدارکات منتقل شد.

پس از ۳۰ خرداد۶۰ و آغاز مقاومت انقلابی سراسری خلق به پیشتازی فرزندان مجاهدش در برابر رژیم ضدبشری خمینی جلاد، مرتضی نیز مرحله نوین فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

او ابتدائاً مسئولیت چند واحد از میلیشیای دانش آموزی را به‌عهده داشت و سپس به یک قسمت دیگر از تشکیلات مجاهدین در تهران منتقل شد.

مجاهد شهید مرتضی سیاّحی سرانجام در جریان حماسه مقاومت اول فروردین سال۶۱ در جریان یک نبرد نابرابر با مزدوران رژیم خمینی به‌شهادت رسید، و با شهادت قهرمانانه خود صحنه‌ای دیگر ازجانبازی، فداکاری، مقاومت و تسلیم‌ناپذیری نسل انقلابی مجاهد خلق را ترسیم نمود.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/552e2418-80f5-45ef-95de-0b82da7ea1da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات