728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیدیحیی سیدی

مجاهد شهید سیدیحیی سیدی
مجاهد شهید سیدیحیی سیدی

محل تولد: لنگرود
شغل: کارگر
سن: 24
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


سیدیحیی سیدی

تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: لنگرود

تحصیلات: ابتدایی

«… این‌جانب یحیی سیدی با اعتقاد به مبارزه مسلحانه انقلابی، به‌عنوان تنها راه سرنگونی رژیم خمینی و با اعتقاد به این‌که ساقط کردن خمینی جز از طریق به‌دست گرفتن اسلحه و جنگیدن در زیر چتر سازمان مجاهدین خلق ایران امکان‌پذیر نیست.

از سازمان مجاهدین خلق تقاضا دارم امکان حضور مرا در خط مقدم جبهه در نوار مرزی ایران و عراق فراهم بکند، تا بتوانم در زیر چتر سازمان مجاهدین به‌عنوان یک رزمنده با پاسداران و مزدوران خمینی بجنگم.

هیچ توقع و انتظار دیگری جز این‌که هر‌چه زودتر مرا به خط مقدم نبرد رهائیبخش منتقل بکند ندارم، تا بتوانم دینم را نسبت به رهایی میهنم و سرنگونی خمینی ادا کنم…». تقاضانامه ـ ۲۲تیر۶۶

یحیی سیدی یکی از انبوه جوانانی بود که به‌زور به سربازی و جبهه‌های جنگ ضد‌میهنی اعزام شده بود.

در سال۶۶ پاسداران او را دستگیر و روانه جبهه کردند، او چندین‌بار فرار کرد اما باز هم دستگیر و به‌زور به جبهه فرستاده شد.

آخرین‌بار در تیرماه۶۶ پس از فرار از جبهه به اردوگاه پناهندگان در عراق رفت، سپس خواستار پیوستن به ارتش آزادی شد و درخواستش برای ورود به مناسبات ارتش آزادیبخش مورد پذیرش قرار گرفت.

یحیی در عملیات مریوان، پیرانشهر و آفتاب شرکت داشت. سرانجام در فروغ جاویدان در نبردی دلیرانه با مزدوران دشمن جنگید و با نثار خون پاکش به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5addf34-e01e-4f93-a3ba-db62b33db3c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات