728 x 90

با یاد مجاهد شهید عبدالرسول شادیان

مجاهد شهید عبدالرسول شادیان
مجاهد شهید عبدالرسول شادیان

محل تولد: بهبهان
شغل:
سن: 22
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: بهبهان
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید عبدالرسول شادیان متولد سال۱۳۴۵ و یکی از میلیشیاهای دانش آموزی در بهبهان بود که در سال۵۸ با تشکیلات هواداران سازمان در این شهر ارتباط برقرار کرد.

رسول به‌رغم این‌که از خانواده‌ای مرفه بود و در آن زمان برادرش پاسدار و مادرش نیز هوادار رژیم بود و با فعالیت او با سازمان مجاهدین خلق ایران مخالف بودند، اما او قاطعانه در مخالفت با آنها موضع گرفت و راه مجاهدین خلق را انتخاب کرد و تا آخرین لحظه حیات پرافتخارش به آن وفادار ماند.

او نیز مانند سایر میلیشیاهای مجاهد خلق در بهبهان، در مقابل فشارهای عوامل رژیم از مواضع سازمان کوتاه نیامد. وی از سال۵۸ تا سال۶۰ با به جان خریدن فشارها و ضرب و شتم مزدوران خمینی، در همه فعالیت‌های تشکیلات هوادار سازمان در بهبهان فعال بود.

رسول در سال۶۰ توسط پاسداران خمینی دستگیر و تا سال۶۴ در زندان بود، و در زندان نیز همواره در تلاش و مبارزه با دژخیمان شکنجه‌گر بود.

پس از آزادی از زندان رسول توانست از طریق پیک سازمان ارتباطش را با سازمان برقرار کند، اما در مسیر اعزام به منطقه و پیوستن به همرزمان مجاهدش در چابهار دستگیر شد.

او مجدداً به زیر شکنجه‌های وحشیانه کشیده شد، اما در مقابل دژخیمان خمینی سرتسلیم فرود نیاورد و سرفرازانه مقاومت کرد.

این مجاهد پاکباز سرانجام در جریان قتل‌عام سال۶۷ هنگامی که در برابر هیأت مرگ قرار گرفت، در میان انتخاب مرگ با عزت و سرفرازانه و کوتاه‌آمدن از موضع مجاهدی‌اش گزینه اول را انتخاب کرد و توسط دژخیمان خمینی به‌شهادت رسید. پیکر پاک این شهید در منطقه‌یی به نام چاه بوعلی در بهبهان دفن شده است.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


لینک مزار شهید در چاه بوعلی بهبهان

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c7986b3-2d04-4d29-87be-2322f9f618a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات