728 x 90

با یاد مجاهد شهید زهرا (مریم) شفائی

مجاهد شهید زهرا (مریم) شفائی
مجاهد شهید زهرا (مریم) شفائی

محل تولد: اصفهان
شغل: دانشجوی ادبیات
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهدشهید مریم شفائی در سال ۱۳۳۸ در خانواده مجاهد شفائی در اصفهان به دنیا آمد دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اصفهان گذرانید و به دلیل شرایط سیاسی در خانواده با مسائل سیاسی و مبارزاتی آشنا شد. وی در سال ۵۶ برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در دانشکده ادبیات تهران رشته زبان و ادبیات عربی به تحصیل مشغول شد و پس از مدت کوتاهی در زمره فعالین جنبش دانشجویی به فعالیت‌های انقلابی روی آورد. مجاهد شهید مریم شفائی در جریان انقلاب به اصفهان بازگشت و در آنجا به فعالیتی شبانه‌روزی پرداخت وی پس از پیروزی انقلاب با سازمان مجاهدین ارتباط برقرار کرد و از پاییز سال ۵۹ در رابطه با نهاد محلات سازمان به فعالیت هایش ادامه داد. وی در انجمن خواهران مسلمان یافت آباد در محلات جنوب شرق به سازماندهی و بسیج خواهران و مادران ستم کشیده منطقه مشغول بود که با عشق و علاقه زیاد و انگیزه ای بسیار قوی به انجام وظایف انقلابی خویش می‌پرداخت.

 مجاهد شهید مریم شفائی از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود که این روحیه مقاومت جسارت بالای انقلابی در مرحله بعد از ۳۰ خرداد و شروع مبارزه مسلحانه انقلابی خود را به خوبی بارز ساخت.

مجاهد شهید سوسن میرزایی که در فاز نظامی مسئول مریم بود درباره‌اش می‌گفت. «سراپای وجود مریم انگیزه است و اگر در زیر شکنجه تکه تکه اش بکنند او یک کلمه حرف نخواهد زد...».

مریم پس از شنیدن خبر شهادت های پی‌درپی پدر و مادر و برادران و دیگر اعضای خانواده اش که به وسیله دژخیمان خمینی تیرباران می‌شدند، میگفت برای نبرد با خمینی باید بیش از اینها بها پرداخت و جنگید.

مریم در کارها و مسئولیت‌هایش بسیار فعال و چشمگیر بود و همواره می‌گفت: یک پایگاه که مجاهدی در آن زندگی می‌کند دقیقاً باید یک پایگاه انقلابی باشد و همه چیز درسر ساعت و وقت و جای خودش باشد.

سرانجام مریم پس از ماه‌ها مبارز در فاز نظامی هنگامی که به همراه همسر و یکی دیگر از همرزمان مجاهدش مجاهد شهید علی انگبینی در خیابان در حال تردد بودند به یکی از تورهای بازرسی مزدوران خمینی برخورد کردند. آنان قهرمانانه تا آخرین گلوله جنگیدند و تنها اجساد بی جان خود را به دست دژخیمان خمینی سپردند.                             

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaabceb8-4ef8-4202-8aa2-ed132b281407"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات