728 x 90

با یاد مجاهد شهید علیرضا(مسعود) شاهی نصرت‌آبادی

مجاهد شهید علیرضا(مسعود) شاهی نصرت آبادی
مجاهد شهید علیرضا(مسعود) شاهی نصرت آبادی

محل تولد: تهران
شغل: تراشکار
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 4-12-1363
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید علیرضا شاهی در سال۱۳۴۱ در یک خانواده متوسط در جوادیه تهران به دنیا آمد، وی از کودکی با درد و رنج مردم محله خود و مردمی که در منطقه کشتارگاه زندگی می‌کردند آشنا شد.

وی فعالیت‌های سیاسی خود را تحت تاثیرات برادر بزرگترش مجاهد شهید غلامرضا شاهی دانشجوی سال۵ پزشکی دانشگاه تهران که در ۱۷مهر۶۰ به‌شهادت رسید شروع کرد.

علیرضا در دوران انقلاب ضدسلطنتی به‌طور فعال در حرکتهای مردمی بر علیه رژیم شاه شرکت داشت، و پس از انقلاب با سازمان آشنا شد و فعالیت‌های انقلابی‌اش را در ارتباط با آن شروع کرد.

او در مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند و در انجمن جوادیه تهران فعالیت می‌کرد، وی به‌رغم این‌که از لحاظ جسمی ضعیف بود، اما تحرک و شور او حد و مرز نمی‌شناخت، و چهره مبارزه جوی او برای عناصر سرکوبگر خمینی که در جریان مبارزات او بودند، آشنا بود.

پس از ۳۰خرداد۶۰ علیرضا به رشت منتقل شد و فعالیت‌های انقلابی‌اش را در ارتباط با تشکیلات مجاهدین در گیلان ادامه داد و در چند مأموریت انقلابی شرکت کرد.

در مهرماه ارتباط علیرضا با سازمان قطع شد، اما پس از مدت کوتاهی توانست دوباره به سازمان وصل شود، و از طرف سازمان مسئولیت سرپل تماس یکی از هسته‌های مقاومت مجاهدین به عهده وی گذاشته شد. در اوایل فروردین ۶۳ در اثر تهدیدات امنیتی که برایش ایجاد شده بود، مجبور شد به زندگی تمام مخفی روی آورشود.

علیرضا برای حل مشکلات زندگی مخفی و مسئولیتی که سازمان به عهده‌اش گذاشته بود، بار دیگر در یک کارگاه تراشکاری مشغول بکار شد.

پس از مدتی وی به شیراز منتقل شد و در این شهر چند مأموریت انقلابی انجام داد، در جریان یکی از این مأموریتها علیرضا دستگیر شد و پس از یک محاکمه فرمایشی به اعدام محکوم شد و در اسفندماه سال۶۳ سربدار شد.

یاد و راهش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/067f6737-7047-4e47-a343-16c76c3f3196"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات