728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد جواد شاهین

مجاهد شهید محمد جواد شاهین
مجاهد شهید محمد جواد شاهین

محل تولد: -
شغل: -
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 2-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید محمد جواد شاهین از زندانیان سیاسی زمان شاه بود که جرم فعالیت سیاسی و هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر و زندانی شد.

جواد در سال۵۲ به‌دلیل خیانت یک خائن به نام احمد رضا کریمی که در زندانهای شاه و خمینی کارش خیانت و جاسوسی علیه زندانیان مجاهد و مبارز بود دستگیر شد.

وی در دوران زندان در ارتباط مستقیم با سازمان مجاهدین خلق ایران قرار گرفت و آموزش‌های ایدئولوژیک- سیاسی مجاهدین را توسط کادرهای قدیمی سازمان فراگرفت.

او در زندان هم‌چون دیگر همرزمان مجاهدش آزمایشات سختی مانند جریان اپورتونیستی چپ‌نما و نیز مقابله با جریانهای راست ارتجاعی را با موفقیت پشت سرگذاشت.

جواد پس از مدتی زندانی بودن در زندان قصر به زندان اوین منتقل شد و در آنجا بیش از گذشته از آموزش‌های برادر مجاهد مسعود رجوی توسط همرزمان مجاهدش بهره گرفت.

جواد در جریان انقلاب ضدسلطنتی به همت مردم از زندان آزاد شد، و پس از آزادی از زندان، در کنار یاران مجاهدش در استان فارس نقش به‌سزایی در مبارزات مردم استان علیه رژیم شاه ایفا کرد.

او پس از مدتی فعالیت در تشکیلات مجاهدین در استان فارس، به تهران منتقل شد و فعالیت‌های انقلابی‌اش را در رابطه با تشکیلات سازمان در تهران ادامه داد.

پس از ۳۰خرداد۶۰ وی نیز مانند همرزمان مجاهدش همراه با همسر مجاهدش شهید طاهره حبیبی زندگی مخفی را برگزید، و متناسب با شرایط این دوران به فعالیت‌های انقلابی‌اش در تهران ادامه داد.

پس از مدتی جواد همراه همرزم و همسر مجاهدش دستگیر شد و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار توسط دژخیمان خمینی جلاد روز دوم شهریورماه ۶۰ در زندان اوین تیرباران شد.

یک روز پس از آن نیز همسرش مجاهد شهید طاهره حبیبی فرد در حالی‌که ۴ماهه باردار بود و به‌شدت شکنجه‌شده بود، به جوخه‌های تیرباران سپرده شد و به کاروان شهدای سرفراز مجاهد خلق پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09ed175d-c178-484d-9a92-3fe50427f6a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات