728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسین شهریاری

مجاهد شهید حسین شهریاری
مجاهد شهید حسین شهریاری

محل تولد: بوشهر
شغل: سرباز وظیفه
سن: 21
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حسین شهریاری

تاریخ تولد: ۱۳۴۶
محل تولد: بندربوشهر
تحصیلات: متوسطه
حسین شهریاری از سربازان پیوسته به ارتش آزادیبخش ملی بود که چند‌بار توسط ژاندارمری دستگیر شده بود، اما‌بار آخر نتوانست از چنگ آنها بگریزد و به جبهه اعزام شد.

یک سال از خدمت اجباریش نگذشته بود که در شب اول آذرماه۶۶ در جریان عملیات پیرانشهر، نیروهای ارتش آزادیبخش به پایگاه جنگ و سرکوب رژیم تهاجم کردندِ و حسین از زمره سربازانی بود که خود را تسلیم رزمندگان آزادی کرد.

اگر چه او از قبل نسبت به مسائل سیاسی آشنایی داشت و مجاهدین را نیز می‌شناخت، اما طی مدتی که نزد مجاهدین بود هر چه بیشتر جذب مناسبات، ارزشها و آرمانهای مجاهدین شد، و از سوی دیگر به ماهیت رژیم خمینی بیشتر پی برد.

او تصمیم گرفت به ارتش آزادیبخش بپیوندد و به مبارزه با این رژیم بپردازد، یک بار دیگر به‌هنگام انتخاب نهایی، حسین بر تصمیم خود مبنی بر پیوستن به ارتش آزادیبخش پای فشرد و از بازگشت به ایران تحت حاکمیت خمینی خودداری ورزید.

در عملیات فروغ جاویدان او در کسوت یک رزمنده آزادی به مصاف دشمن ضدبشری شتافت و طی یکی از نبردها دلیرانه جنگید و سرفرازانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e42bf51-f3a0-458a-b440-2fae5a37e940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات