728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد جواد (شهاب) شاهرودی

مجاهد شهید محمد جواد (شهاب) شاهرودی
مجاهد شهید محمد جواد (شهاب) شاهرودی

محل تولد: مشهد
شغل: افسر تکاور ارتش
سن: 0
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 23-3-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


محمدجواد شاهرودی در سال۱۳۳۶ در خانواده‌ای متوسط در شهر مشهد بدنیا آمد، او در سال‌های آخر دبیرستان که مصادف با سال‌های قیام بود، فعالانه در حرکت‌های مردمی شرکت داشت و با مجاهدین خلق و اهداف و آرمانهای آنها آشنا شد.

جواد پس از پیروزی قیام وارد دانشکده افسری شد و دوره‌های ویژه‌ٔ تکاوری را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت.

٬طی این مدت، جواد اتاق کوچکی در یکی از محلات فقیرنشین تهران اجاره کرده بود و آنجا پس از فراغت از آموزش‌های طاقت‌فرسای نظامی، بکار مطالعاتی و فراگیری آموزش‌های لازم که از جانب مسئولانش به او داده می‌شد، می‌پرداخت.

جواد که هیچ سنخیتی بین خود و محیطی که در آن قرار داشت احساس نمی‌کرد، همیشه می‌گفت: ٬٬ اگر این مسئولیت را سازمان به من نداده بود، حتی یک لحظه نمی‌ماندم».

چرا که او می‌خواست مانند سایر همرزمانش فعالیت داشته باشد، در افشای ارتجاع بکوشد، اما وقتی که ضرورت باقی ماندش در آن محیط به او توضیح داده می‌شد، با خوشرویی می‌پذیرفت و با تمام وجود تلاش می‌کرد تا تمامی آموزش‌ها و رهنمودهای مسئولانش را در عمل پیاده کند.

پس از ۳۰/خرداد/۶۰ و آغاز نبرد انقلابی مسلحانه مجاهدین بر علیه رژیم ضدبشری خمینی، مجاهد شهید محمدجواد شاهرودی بنا به رهنمود سازمان، زندگی مخفی خود را در کنار یاران مجاهدش آغاز کرد.

او با اندوخته‌ای پربار از فنون و آموزش‌های نظامی قدم به مرحله جدیدی در زندگی خود گذاشت.

مرحله‌ای که طی آن توانست این اندوخته‌ها را در جهت پیشبرد اهداف انقلابی سازمان بکار گیرد و ضربات کوبنده‌ای بر پیکر فرسوده و فرتوت رژیم خمینی وارد سازد.

جواد، مجاهدی پرشور و بی‌باک بود و در عین‌حال از خونسردی و تواضع خاصی برخوردار بود.

عصر ۲۳/تیر/۶۱، پایگاه شهاب و دیگر یارانش در منطقه شمس‌آباد تهران به محاصره دشمن درآمد. شهاب فرمانده‌ٔ پایگاه دو بار توانست حلقه‌ٔ محاصره را بشکافد اما در محلی دورتر مجدداً به محاصره دشمن افتاد.

سرانجام پس از در هم کوبیده‌شدن پایگاه توسط گلوله‌های آر، پی، جی، پایگاه به اشغال پاسداران جنایتکار در آمد.

رشادت شهاب و یارانش در آن درگیری، تأثیر زیادی بر روی ساکنان خانه‌های اطراف و مردمی که شاهد ماجرا بودند، داشت و تا مدتها بعد نیز، همه از جسارت و شجاعت مجاهدینی که بی‌باکانه می‌جنگیدند، صحبت می‌کردند.

یاد پرسنل انقلابی ارتش مجاهد شهید محمدجواد شاهرودی گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70fcad09-c866-4618-a616-a0c6092a9708"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات