728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهدی شاکری دیلمی

مجاهد شهید مهدی شاکری دیلمی
مجاهد شهید مهدی شاکری دیلمی

محل تولد: رودسر
شغل: دانش آموز
سن: 18
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مهدی شاکری‌دیلمی

تاریخ تولد‌:

۱۳۴۹ محل تولد‌: رودسر

تحصیلات‌:متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۴سال

مهدی شاکری در یک خـــانواده مجاهد‌پرور بزرگ شد، و از همان دوران کودکی نام مجاهدین در ضمیرش نقش بست،   هرچه بزرگتر می‌شد،  این نام هم در قلبش جای بیشتری باز می‌کرد.

در مدرسه نشریه مجاهد و اطلاعیه پخش می‌کرد و در خیابان به شعارنویسی می کرد،و در سال۶۶ برای پیوستن به جنگ آزادیبخش راهی منطقه شد.

پس از وصل به سازمان  نامه زیر را برای سازمان نوشت: «جهت پیوستن به صف مقدم نبرد در صفوف ارتش آزادیبخش ایران و جنگیدن با خمینی ضدبشر و جلاد، درخواست اعزام خود را از سازمان مجاهدین خلق ایران دارم.

هم‌چنین در اوج علاقه و افتخار به رهبری سازمان و خط و مشی ایدئولوژیکشان از صمیم قلب حاضر به نثار جان ناقابل خود در این راه هستم.

  به خون شهیدان بنیانگذار و دیگر شهیدان قسم می‌خورم تا سرنگونی تام و تمام این حکومت ضدبشری، بر‌پیمان و عهد خود باقی بمانم». تقاضانامه ـ سال۶۶

وقتی با درخواستش موافقت شد  مجاهد خلق مهدی شاکری در اسفندماه۶۶ خود را به قرارگاههای ارتش آزادیبخش رساند.

۵ماه بعد  ارتش آزادیبخش خود را برای خلق یک حماسه بزرگ آماده می‌کرد، مهدی پرشورتر از همیشه  و در کسوت یک رزمنده دلیر ارتش آزادی، سلاح به دوش گرفت و پا در میدان نبرد گذاشت.

به گفته همرزمانش، یک دم از تلاش و تکاپو و آتش گشودن به جان دژخیمان باز نمی‌ایستاد، سرانجام در یکی از نبردها گلوله‌ها بر‌پیکرش نشست و مهدی قهرمان همچون برادر بزرگترش مجاهد شهید محمد شاکری دیلمی به جاودانگی پیوست.

پیکر پاکش در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن علی (ع) در کربلا به‌خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63e23f9b-40b6-4e36-b678-86d9d776ad5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات