728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامعلی شاماسبی

مجاهد شهید غلامعلی شاماسبی
مجاهد شهید غلامعلی شاماسبی

محل تولد: بندر انزلی
شغل:
سن: 34
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


غلامعلی شاماسبی

تاریخ تولد: ۱۳۳۳

محل تولد: بندر انزلی

تحصیلات: فوق‌دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۷سال

غلامعلی شاماسبی در سال۵۷ برای ادامه تحصیل عازم انگلستان شد، در سال۶۰ با سازمان آشنایی پیدا کرد، از آن پس  در برابر جنایتها و خیانتهای خمینی و شکنجه و کشتار رشیدترین فرزندان مجاهد خلق  نتوانست بی‌تفاوت بماند.

به‌تدریج در فعالیتهای انجمن دانشجویان مسلمان انگلستان شرکت کرد، و از سال۶۲ به‌طور حرفه‌یی در انجمن دانشجویان مسلمان انگلستان فعالیت نمود.

او در فعالیتهای افشاگرانه علیه رژیم خمینی و شناساندن مقاومت به افکار عمومی انگلستان شرکت فعال داشت.، هم‌چنین فعالانه در کار جمع‌آوری کمکهای مالی برای سازمان نیز شرکت می‌کرد.

اما هیچ‌کدام از  این فعالیت‌ها  پاسخگوی وجدان آگاه و مسئول او نبود و مصرانه درخواست شرکت در خط مقدم نبرد را داشت.

در سال۶۴ بنا به درخواست خودش به منطقهٌ مرزی اعزام شد، پس از گذراندن هنگ آموزشی در یکی از پایگاههای مرزی، در بخش حفاظت مشغول به‌کار شد.

پس از تشکیل ارتش آزادیبخش، وارد یکانهای رزمی شد و در چند رشته عملیات شرکت کرد، سرانجام در عملیات فروغ جاویدان او نیز همراه با دیگر مجاهدان به میدان شتافت، تا در اوج حماسه‌های نسل فدا، حماسه «فروغ» را رقم زنند. او طی یکی از نبردها به‌شهادت رسید و خون پاکش فدیه رهایی خلق و میهن اسیر شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b718f36a-c8f8-44a0-9b64-3e581ed676e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات