728 x 90

با یاد مجاهد شهید افسانه شمس آبادی پور

مجاهد شهید افسانه شمس آبادی پور
مجاهد شهید افسانه شمس آبادی پور

محل تولد: مسجد سليمان
شغل: دانش آموز
سن: 18
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 5-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید افسانه شمس آبادی‌پور در هفتم مردادماه ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کارگر در مسجد سلیمان بدنیا آمد، و از کودکی فقر و تبعیض طبقاتی را با گوشت و پوست خود لمس کرد. بعد از فوت پدرش به تهران نزد خانواده عمویش رفت و تحصیلاتش را آغاز نمود، از سال دوم راهنمایی کتابهایی را در زمینه مسایل سیاسی و برضد رژیم شاه مطالعه کرد و در ادامه با افکار انقلابی سازمان مجاهدین خلق با سازمان آشنا شد.

همزمان با اوجگیری قیام مردم علیه رژیم شاه در سال۵۷ افسانه نیز همگام با دانش‌آموزان انقلابی در تظاهرات در مدرسه و در تظاهرات و درگیریها بر علیه رژیم ی شاه در بیرون از مدرسه شرکت کرد.

هم‌چنین او در جریان درگیری جوانان انقلابی در زمینه‌های مختلف به آنها کمک کرد و نقش انقلابی خود را در دوران انقلاب بهمن‌ماه سال۵۷ به‌خوبی ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب او در پرتو آشنایی با مواضع و دیدگاههای انقلابی و توحیدی مجاهدین خلق، و در برخورد با عملکرد های ارتجاعی و انحصار طلبانه و دار و دسته پلید خمینی، هر روز بهتر و بیشتر به ماهیت رژیم خمینی پی برد و بر عزم و ایمانش در مبارزه علیه این رژیم افزوده گشت.

مجاهد شهید افسانه شمس آبادی‌پور فعالیت تشکیلاتی خود را در رابطه با تیم های تبلیغاتی میلیشیا آغاز نمود، و مانند دهها هزار پیک انقلاب بارها و بارها مورد اذیت و آزار پاسداران رژیم قرار گرفت.

پس از ۳۰خرداد افسانه نیز به صفوف رزمندگان مجاهد پیوست و در ۱۲شهریور ۶۰ در جریان یک فعالیت انقلابی دستگیر شد.

پاسداران مزدور خمینی ابتدا وی را به کلانتری ۶ و سپس به کمیته منطقه‌ٔ ۵ واز آنجا به کمیته مرکزی و سرانجام به شکنجه‌گاه اوین فرستادند.

مجاهد دلیر افسانه شمس آبادی‌پور بعد از تحمل یک ماه شکنجه‌های وحشیانه جلادان، سرانجام در سحرگاه خونین ۶ مهرماه ۶۰ همراه با ۵۶تن دیگر از خواهران و برادران مجاهدش به جوخه اعدام سپرده شد و به‌دست دژخیمان خمینی خون‌آشام مظلومانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb852082-ffdf-4eae-b544-08ca406e3266"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات