728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهرام شرف الدین

مجاهد شهید بهرام شرف الدین
مجاهد شهید بهرام شرف الدین

محل تولد: هفتگل
شغل:
سن: 25
تحصیلات: دبیرستان
محل شهادت: اهواز
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


بهرام مجاهدی از نسل میلیشیا بود که در شهر هفتگل  خوزستان به دنیا آمد. این جوان پرشور پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی با سازمان آشنا شد. در نهاد دانش آموزی، فعالیت‌های خودش را در زمره هواداران مجاهدین شروع کرد. در تمامی فعالیت‌های دانش آموزی آن زمان شرکت فعال داشت. وی دانش‌آموزی بود که در سال۱۳۶۰ دستگیر شد و در دادستانی اهواز به ۵سال زندان محکوم گردید و مدتی هم در زندان کارون اهواز پروسه زندانش را گذارند. وی در نهایت در سال۱۳۶۵ آزاد شد.

این مجاهد قهرمان مجدداً در حالی که در بندرعباس قصد خروج از ایران و پیوستن به مجاهدین را داشت به همراه همرزمان دیگرش دستگیر شد.

بهرام سرانجام در حالی‌که در کنار دیگر مجاهدین قهرمان روی مواضع اصولی خودش پافشاری می‌کرد، در قتل‌عام سال۱۳۶۷ به جوخه اعدام سپرده شد. دیگر مجاهدینی که همزمان با او اعدام شدند، علیرضا عباسی، غلامحسین رشیدیان و علی حسین مکوندی بودند. مزدوران رژیم ددمنش خمینی خبر اعدام او و دیگر همرزمانش را همزمان به خانواده‌هایشان اطلاع داد.

به‌دلیل محبوبیت بهرام در بین مردم و همسایگان، وقتی همسایه‌ها خبر اعدام این مجاهد پرشور را می‌شنوند بسیار ناراحت شده و همدرد خانواده می‌شوند.

یاد بهرام و همرزمانش چونان آتشی در قلبهای مردم ایران تا ابد فروزان باقی خواهد ماند. آنهایی که به حکومت و نظام پلید خمینی نه گفتند و مسیر آزادی را انتخاب کردند و جانشان را تقدیم کردند. مگر خلق قهرمان ایران می‌تواند این خونهای به ناحق ریخته شده را از یاد ببرد؟ تاریخ این حقیقت درخشان را در یادش نگاهداری خواهد کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

مزار مجاهد شهید بهرام شرف الدین

مزار مجاهد شهید بهرام شرف الدین

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dedb8cf-3662-40a8-ac59-c3098afa9746"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات