728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهزاد شریعت زاده

مجاهد شهید بهزاد شریعت زاده
مجاهد شهید بهزاد شریعت زاده

محل تولد: اهواز
شغل:
سن: 25
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: اهواز - کوشک
تاریخ شهادت: 11-9-1366
محل زندان: -

زندگینامه شهید


بهزاد شریعت زاده ۲۵ساله متولد شهر اهواز در جریان قیام ضدسلطنتی علیه شاه خائن فعال بود. پس از انقلاب با تشکیلات سازمان مجاهدین آشنا شد و از سال۱۳۵۸ در ارتباط با سازمان مجاهدین قرار گرفته و تا مهر ۱۳۵۹ در انجمن دانش آموزی مجاهدین مشغول فعالیت‌های تبلیغی شد و تا دیماه ۵۹ به‌علت جنگ زدگی و بی‌خانمانی که محل استقرار نداشتند بهمراه خانواده به اراک رفته و در این شهر ساکن می‌شوند. بهزاد به‌رغم این مشکلات و دربدری در اراک نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بعد از ۳۰خرداد۱۳۶۰ در شهر اراک به فعالیت تبلیغی مشغول شده و در فروردین‌ماه ۱۳۶۱ حین پخش اعلامیه دستگیر می‌شود. و پس از سه سال زندان در اردیبهشت ۱۳۶۴ از زندان آزاد شد.

پس از مدتی از طریق تلفن به سازمان وصل می‌شود و سال۶۶ به ترکیه رفته و درخواست رفتن به نوار مرزی ایران و عراق و خطوط مقدم جبهه نبرد با خمینی ضدبشر کرده و به ارتش آزادیبخش پیوست. در همین رابطه نوشته است:

درخواست می‌کنم که به نوار مرزی ایران و عراق و خطوط مقدم جبهه نبرد با خمینی ضدبشر اعزام شوم چرا که آگاهم و کمال فردی و اجتماعی و رهایی خلق از ستم و استثمار جز با ایمان و بدون ایدئولوژی و رهبری توحیدی و یگانه‌ساز سازمان به‌دست نمی‌آید و پیوستن به نبرد مسلحانه انقلابی تحقق نخواهد پذیرفت. من این تقاضا را، یعنی پیوستن به صفوف رزمندگان مجاهد خلق در نوار مرزی ایران و عراق را در کمال آگاهی و آزادی و در نهایت صحت و سلامت و به‌طور داوطلبانه با پذیرش تمامی الزامات آن درخواست کرده و خواهانم در این راستا تعهد می‌کنم که بعد از پیوستن به صفوف رزمندگان مجاهد خلق اطلاعات و اسرار سازمانی را، اسرار خلق و انقلاب تلقی کرده و عدم حفظ آن را خیانت به خلق و انقلاب میدانم.

بهزاد با آگاهی و اختیار کامل و با ایمان به راه و آرمان سازمان مجاهدین خلق با کسب صلاحیتهای لازم در تاریخ ۱۱آذر ۶۶ در جنوب خوزستان، همراه با رزم‌آوران وابسته به یک تیپ رزمی ارتش آزادیبخش طی یک تهاجم صاعقه آسا خطوط دفاعی دشمن را در منطقه کوشک، واقع در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اهواز، درهم شکستند. طی این نبرد دلاورانه ۵تن از رزمندگان قهرمان مجاهد خلق به‌شهادت رسیدند: بهزاد شریعت زاده (محمود)، یحیی مرادمند (حسین)، هوشنگ ضیایی مقدم (همایون)، حمید دالوند (داراب) و مرتضی مرشدزاده (علی).

از خصوصیات و ویژگی انقلابی مجاهد شهید بهزاد، تشکیلاتی بودن و حرف شنوی و منظم و پیگیر بودن در انجام مسئولیتهای محوله بود. می‌گفت: انگیزه، احساس مسئولیت و ایثار و فدا از ایدئولوژی سرچشمه می‌گیرد. این سه عنصر است که در ایدئولوژی در داخل تشکیلات ماده می‌شود.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ff326d1-a897-46f6-8475-bc4f71556136"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات