728 x 90

با یاد مجاهد شهید عصمت شریعتی مزینانی(کوشالی)

مجاهد شهید عصمت شریعتی مزینانی(کوشالی)
مجاهد شهید عصمت شریعتی مزینانی(کوشالی)

محل تولد: مشهد
شغل: دانشجو روان شناسی
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 7-12-1359
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید عصمت شریعتی، در سال۱۳۳۶ در خانواده‌ای مبارز و مذهبی در مشهد به دنیا آمد. او خواهرزاده دکتر شریعتی بود و شرایط سیاسی خانوادگیش باعث شد در جریان مسایل و فضای اجتماعی -سیاسی از جمله در جریان اخبار مبارزات علیه رژیم شاه قرار بگیرد.

عصمت در جریان انقلاب ضدسلطنتی در تظاهرات و اعتصابها شرکت فعال داشت، طوری که در تظاهرات ۱۷دی سال۵۷ در مشهد دستگیر شد.

پس از پیروزی قیام وارد دانشگاه مشهد شد و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد، و همزمان با آغاز فعالیت‌های علنی مجاهدین در مشهد، عصمت که از مدتها پیش با مجاهدین آشنا شده بود، به سازمان پیوست و در بخش امداد پزشکی شروع به فعالیت نمود.

وی مدتی نیز در بخش دانش آموزی سازمان در مشهد عهد‌ه‌دار مسئولیتهایی بود، مدتی قبل از ۳۰خرداد ۶۰ به‌دلیل شناخته بودن خود و همسرش مجاهد شهید علاءالدین کوشالی زندگی مخفی را برگزید.

پس از ۳۰خرداد نیز این زوج مجاهد در مشهد به فعالیت‌های انقلابی‌شان ادامه دادند، اما پس از مدت کمی علاء در جریان یک قرار دستگیر شد و به‌طور موقت رابطه عصمت با سازمان قطع گردید.

در زمانی که رابطه‌اش با سازمان قطع بود همراه با مادر مجاهد محترم ایجه‌ای (مادر کوشالی) مادر علاء در خانه‌یی اجاره‌ای با مشکلات زیاد زندگی کردند.

عصمت هیچگاه به زندگی عادی نیندیشید و پیوسته بی‌تاب مبارزه و وصل ارتباط با سازمان بود، و سرانجام در تهران با سازمان ارتباط برقرار کرد، اما ارتباط او با سازمان دیری نپایید و او در سر قراری دستگیر شد.

او زیر شدیدترین شکنجه سرفرازانه مقاومت و سرانجام پس از ۲۰روز مقاومت دژخیمان خمینی جلاد عصمت را به جرم دفاع از مواضع انقلابی و آرمانهای توحیدی مجاهدین خلق در تاریخ ۷اسفند۶۰ به همراه دهها تن دیگر از خواهران و برادران مجاهدش، به جوخه اعدام سپردند.

دژخیمان خمینی، جسد شکنجه و تیرباران شده او را مخفیانه دفن کردند تا به‌زعم خود آثار این جرم و جنایت خود را نیز پنهان کنند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b23a633-9061-4e5d-acf9-4ba5f0df8dfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات