728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهدی شریفیان

مجاهد شهید مهدی شریفیان
مجاهد شهید مهدی شریفیان

محل تولد: تهران
شغل: مهندس راه و ساختمان
سن: 32
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مهدی شریفیان

  تاریخ تولد‌: ۱۳۳۵

محل تولد‌: تهران

تحصیلات‌:مهندس راه و ساختمان ـ آمریکا

سابقه مبارزاتی‌: ۹سال

مهدی شریفیان در خانواده‌یی متوسط در تهران به‌دنیا آمد، در سال۵۶ برای ادامهٌ تحصیل به آمریکا رفت و در آن‌جا فعالیت سیاسی خود را شروع کرد.

او از فاز سیاسی در آمریکا هوادار مجاهدین بود و در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا به‌صورت نیمه‌وقت فعالیت می‌کرد.

اوایل۶۶ وارد کار تمام‌وقت مالی شد، سپس برای یک دوره آموزشی به منطقه رفت، پس از بازگشت به‌صورت تمام‌وقت در فعالیتهای بزرگداشت ۳۰خرداد شرکت کرد.

او به اعتصاب غذای انجمن که در اعتراض به اخراج هواداران از فرانسه صورت گرفته بود پیوست.

مهدی در خلال آن روزها انتخاب اصلی خود را کرده بود، قلبش برای ارتش آزادی می‌تپید و به‌زودی همین راه را درپیش گرفت.

سفری را آغاز کرد و در فروغ جاویدان به فتح قله آن رسید، مهدی دلیر با رزم قهرمانانه‌اش در عملیات کبیر فروغ جاویدان در بلند‌ترین فراز زندگیش به شهادت رسید و جاودانه گردید: «هر روز ستاره‌یی به زمین می‌کشند و باز این آسمان غمزده غرق ستاره‌هاست… حالا به جایی رسیده‌ام که امکان فعالیت در خارج از کشور جز عقب زدن ثمره‌یی دیگر ندارد.

  لاجرم ضمن تعظیم در مقابل ارواح طیبه مجاهدین خلق به ندای حق‌طلبانه رهبر مقاومت ایران برادر مجاهد مسعود رجوی سر فرود می‌آورم ،و آرزوی پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران به رهبری فرمانده مسعود را دارم.

من به ایدئولوژی توحیدی سازمان مجاهدین خلق ایران و رهبری پاکباز آن ایمان کامل دارم، و از مسئولان تقاضا می‌کنم ترتیب پیوستن مرا به ارتش آزادیبخش و رفتن به منطقه بدهند…». تقاضانامه ‌ـ‌ ۲۲مهر۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42187ac6-4cc2-44e4-b887-e9074b5954a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات