728 x 90

با یاد مجاهد شهید طوبی شیعه زاده

مجاهد شهید طوبی شیعه‌زاده
مجاهد شهید طوبی شیعه‌زاده

محل تولد: مشهد
شغل: دانشجوی پرستاری
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


 طوبی شیعه زاده

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: مشهد

تحصیلات: دانشجوی پرستاری

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۶سال

طوبی شیعه‌زاده در جریان قیام ۵۷ با سازمان آشنا شد،   اواخر۵۸ فعالیتهای میلیشیایی و حرفه‌یی را در رابطه با انجمن دانشجویان مسلمان و محلات جنوب تهران شروع کرد، و تا آبان۶۰ مسئولیتهای تبلیغی و پخش نشریه مجاهد را به‌عهده داشت. ‌

در راهپیمایی ۳۰خرداد شرکت کرد  سپس دستگیر شد و از آبان۶۰ تا فروردین۶۶ در زندانهای قزلحصار و اوین تهران و وکیل‌آباد مشهد بود، برادرش نیز پس از دستگیری  در ۱۹مهر۶۰ در بجنورد اعدام شد.  

پس از رهایی از زندان  به منطقه اعزام شد،  در تقاضای خود به هنگام ورود به ارتش آزادیبخش نوشت: «حاضر به فدای جان ناچیز خود برای ادای دین خود در راه خلق و انقلاب و رهبری سازمان هستم…». طوبی از هنگام ورود به ارتش آزادیبخش  در گردان پیاده سازماندهی ش،د و تا آخر در همین رسته به مسئولیتهای انقلابی خود عمل می‌کرد.

این شیرزن مجاهد خلق در جریان آمادگیها و مانورهای عملیات چلچراغ بر اثر حادثه تصادف آسیب دید، اما پس از بهبودی  در فروغ جاویدان دلیرانه به میدان شتافت، و پس از رزمی حماسی به‌شهادت رسید و در کهکشان جاودانه‌فروغها جای گرفت.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5264b316-a63c-460b-9ffa-17d9a6cde874"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات