728 x 90

با یاد مجاهد شهید شیرین دل شیرمحمدی

مجاهد شهید شیرین دل شیرمحمدی
مجاهد شهید شیرین دل شیرمحمدی

محل تولد: تبریز
شغل: نقاش ساختمان
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


شیرین‌دل شیرمحمدی

تاریخ تولد‌: ۱۳۴۳

محل تولد‌: تبریز

تحصیلات‌: متوسطه

شیرین‌دل شیرمحمدی از زمره سربازانی بود که به ارتش آزادیبخش پیوسته بود، متولد تبریز بود و اهل کوچه مجاهدین در آن شهر بود.

در روز اول آذر۶۶ در عملیات ارتش آزادیبخش در منطقه عملیاتی پیرانشهر خود را تسلیم رزمندگان کرد. او بعداً در نامه‌یی در روز ۲۷تیر۶۷ نوشت: «…‌طی مدتی که در پیش برادران مجاهد به‌سر بردم با راهنمایی‌ها و پیگیری برادران مجاهد و با مطالعات و تحقیقاتی که در مورد خمینی نمودم، به جنایتها و خیانتهای وی پی بردم.

اکنون برای جبران گذشته، احساسات ملی و میهنی مرا بر این واداشته تا در این برهه از زمان برای آزادی میهن و خلقم از چنگال رژیم ضدبشری خمینی دین خودم را ادا نمایم. اکنون خواستار پیوستن به ارتش آزادیبخش بوده تا بتوانم از این طریق خدمتی بنمایم». یکی از همرزمانش می‌گوید: «…‌شیرین‌دل در بین راه کرمانشاه به سربازان می‌گفت به مجاهدین بپیوندید، وقتی مردم از او سؤال می‌کردند تا کجا می‌خواهید بروید می‌گفت تا تهران.

در درگیری رو‌درور با دشمن تلاش می‌کرد تا فشنگی را هدر نکند و با دقت شلیک می‌کرد… در جریان این درگیریها بود که گلوله‌یی به قلبش اصابت کرد و دقایقی بعد در اوج سرفرازی به‌شهادت رسید».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fde3add-28fd-462e-aba8-f79384a6529d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات