728 x 90

با یاد مجاهد شهید عبدالحسین شیرآلی

مجاهد شهید عبدالحسین شیرآلی
مجاهد شهید عبدالحسین شیرآلی

محل تولد: خرمشهر
شغل: کارگر
سن: 30
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


عبدالحسین شیرآلی

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: خرمشهر

تحصیلات: ابتدایی

سابقه مبارزاتی: ۹سال

عبدالحسین شیرالی  در سال۵۸ با سازمان آشنا شد و به هواداری از مجاهدین برخاست، و در تظاهرات و اعتراضات در حمایت از مجاهدین و فعالیتهای تبلیغی شرکت داشت.

پس از ۳۰خرداد سال۶۰ ارتباطش با سازمان قطع شد ام  به صدای مجاهد گوش می‌داد و در جستجوی راهی برای خروج بود.

در پاییز سال۶۶ از ایران خارج شد و به تشکیلات مجاهدین در خارج پیوست، انگیزه حرکت و تصمیم قطعی برای خروج از کشور را در گزارشی چنین شرح داده است: «… وقتی سخنان خواهر مریم را از رادیو گوش کردم که فرمان داد عزم جزم کنید تا به مقصد برسید، عزمم بیشتر یا بگویم صدچندان شد. سخنان برادر مسعود را هم شنیدم فرمان حرکت انقلابی می‌داد، پس بی‌درنگ به‌راه افتادم و خود را به مقصد رساندم، به‌نظرم چشم‌انداز فوق‌العاده روشن بود…».

عبدالحسین در همان سال  خواستار پیوستن به ارتش آزادیبخش گردید و وارد منطقه شد: «…‌من بنا به تعهدی که در مقابل خلق قهرمان و ستمدیده ایران و هم‌چنین انقلاب نوین ایران دارم به ارتش آزادیبخش ملی ایران می‌پیوندم، تا پای جان و با نهایت کوشش…».

او پس از  ورود به منطقه در یکانهای رزمی سازماندهی شد و مراحل آموزش را گذراند، هنوز چندماهی از ورودش نگذشته بود که به‌دنبال سرکشیدن زهر آتش‌بس توسط خمینی دجال، ارتش آزادیبخش بزرگترین تهاجم خود را علیه رژیم خمینی در دستور کار قرارداد.

عبدالحسین  نیز همراه با هزاران تن از رزمنده‌شیران قدم به میدان نبرد نهاد و طی یکی از نبردهای سنگین و خونین به خاک افتاد و قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e7a4fbf-7798-4807-9d03-dee456ad7d73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات