728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهری (فروغ) شیرنگی

مجاهد شهید مهری (فروغ) شیرنگی
مجاهد شهید مهری (فروغ) شیرنگی

محل تولد: گرگان
شغل: دیپلم
سن: 25
تحصیلات: -
محل شهادت: ساری
تاریخ شهادت: 20-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مهری شیرنگی در سال۱۳۳۵ در گرگان متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند.

اواز دوران دبیرستان مطالعه کتابهای سیاسی و اجتماعی را آغاز کرد و همزمان توانست با تعدادی از جوانان پرشور و مبارز گرگان آشنا شده، و ضمن دستیابی به آثار و نشریات مجاهدین با اهداف و آرمانهای انقلابی سازمان آشنا گردد.

طی دوران انقلاب ضدسلطنتی مجاهد شهید مهری شیرنگی به‌طور فعال در حرکتهای اعتراضی مردم شرکت داشت، و نقش مؤثری در فعال کردن هر چه بیشتر زنان گرگان در مبارزه بر علیه رژیم شاه داشت.

پس از پیروزی انقلاب مهری فعالیت خود را در ساختمان ستاد سازمان در گرگان آغاز کرد، و سپس در اواخر تابستان ۵۸ به تهران آمد.

در این دوران او روز به روز مراحل رشد انقلابی را پشت سر می‌گذاشت، طوری که در اواخر سال۵۸ با کسب صلاحیتهای لازم به مدار عضویت سازمان ارتقاء یافت.

در بهار سال۵۹ خواهر مجاهد مهری شیرنگی مجدداً به مازندران بازگشت و در رابطه با تشکیلات آن استان عهده‌دار مسئولیتهای مختلفی گردید، از جمله مسئولیت تشکیلاتی خواهران بابل را عهده‌دارشد.

پس از ۳۰خرداد۶۰ مهری نیز به همراه سایر خواهران و برادران مجاهدش به صحنه مبارزه انقلابی متناسب با این دوران و بر علیه رژیم ضدبشری خمینی گام نهاد.

او که از جسارت و قاطعیت انقلابی برخوردار بود همواره در انجام سخت‌ترین و خطرناکترین مأموریتها مشتاقانه داوطلب می‌شد و به‌خوبی از عهده انجام آنها نیز بر می آمد.

مجاهد شهید مهری شیرنگی سرانجام روز ۲۰اردیبهشت سال۶۱، هنگامیکه جهت انجام یک مأموریت انقلابی، پایگاه محل استقرارش را ترک گفته بود، همراه با همرزم دلیرش مجاهد شهید ملیحه مرتضوی با مزدوران خمینی درگیر شد و طی یک نبرد قهرمانانه به‌شهادت رسید.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7cc5148-8437-41ef-b94f-11fcd3a7f2fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات