728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسن شجاعی

مجاهد شهید حسن شجاعی
مجاهد شهید حسن شجاعی

محل تولد: ساری
شغل:
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حسن شجاعی

تاریخ تولد: ۱۳۴۰
محل تولد: ساری
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۹سال
زندان سیاسی: ۳سال
حسن شجاعی ‌صومعه از سال۵۸ درحالی‌که دانش‌آموز دبیرستان بود هوادار مجاهدین شد:«…از آن‌وقت به بعد در حد توانم با سازمان فعالیت می‌کردم، تو گویی گمشده‌ام را پیدا کرده بودم.

بعد از گرفتن دیپلم به سربازی رفتم و در آن‌جا هم‌چنان به فعالیتهای تبلیغی برای مجاهدین ادامه می‌دادم.

از شروع فاز نظامی با نوشتن وصیت‌نامه‌ام سربازی را ترک کردم و به شهرم برگشتم، در ۱۶تیرماه۶۰ دستگیر شدم.

بعد از ۳۸ماه از زندان آزاد شدم و جهت وصل به سازمان تلاش کردم تا این‌که در ۱۲اسفند۶۶ توسط پیک سازمان به منطقه اعزام شدم».

او در تقاضانامه‌اش برای پیوستن به ارتش آزادیبخش نوشت: «با قلبی سرشار از عشق به خدا و خلق، ایمان و اعتقاد به ایدئولوژی ناب توحیدی سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران و آگاهی کامل از این سرچشمهه رهایی و تکامل‌بخش،  با قبول استراتژی و سیاستهای سازمان  در این رود خروشان گام نهادم ،تا در کنار دیگر برادران و خواهرانم سلاح رزم بر‌دوش گیرم…۲۵اسفند۶۶».

  بدین‌گونه حسن به میدان فروغ جاویدان شتافت و در رود خروشان هزار جاودانه‌فروغ جاری شد. «من هم قطره کوچکی از این دریای بیکران خلق قهرمان هستم که راه رهایی و آزاد زیستن را در نبرد با دژخیمان رژیم ضد‌بشری خمینی در مسیر مسعود و مریم می‌جویم.

  بدانید با مجاهدین بودن شور و عشق و کینه مقدس انقلابی نسبت به دشمنان خدا و خلق را می‌طلبد. مکتب سرخ مجاهدین یعنی مکتب حنیف کبیر و مسعود را با تولدی دیگر آغاز کردم…».وصیت‌نامه

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c312dc55-757b-456c-9ef3-5effbb69080f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات