728 x 90

با یاد مجاهد شهید کیان شجاعی

مجاهد شهید کیان شجاعی
مجاهد شهید کیان شجاعی

محل تولد: اصفهان
شغل: مهندس شیمی
سن: 32
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


کیان شجاعی

  تاریخ تولد‌: ۱۳۳۵

محل تولد‌: فریدن ـ اصفهان

تحصیلات‌: لیسانس شیمی

سابقه مبارزاتی‌: ۱۱سال

زندانی سیاسی: ۳ سال

«من کیان شجاعی  با شروع تظاهرات ضدسلطنتی به‌طور فعال در آنها شرکت کردم، از زمستان۵۸ در ارتباط مستقیم با سازمان قرار گرفتم، در آبان۵۹ توسط سپاه دستگیر و بعد از یک ماه آزاد شدم.

بعد به قسمت چاپ نشریه منتقل شدم و تا هنگام دستگیری که در ۳۱خرداد۶۰ بود در این بخش فعالیت می‌کردم.

در مهرماه سال۶۰ دو پسرعمویم را رژیم اعدام کرد  همیشه در زندان در فکر فرار بودم، در خردادماه۶۳ وقتی مرا به بیمارستان می‌بردند، موفق به فرار شدم و بعد از مدتی به سازمان وصل شدم.

در آبان‌ماه۶۳ از کشور خارج شدم و در خرداد۶۴ جهت ‌پیوستن به رزمندگان مجاهد خلق به منطقه اعزام شدم. پس از تشکیل  گردانهای رزمی مجاهد خلق، به این گردانها ‌پیوستم».

مجاهد شهید کیان شجاعی در چندین عملیات شرکت کرد و فرماندهی یک گروه رزمی را به‌عهده داشت. در عملیات کبیر فروغ جاویدان هنگامی که برای آوردن آب برای رزمندگان از اکیپ جدا شد، توسط مزدوران دشمن محاصره شد و در درگیری با مزدوران به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغها پیوست. «افتخار می‌کنم که در کمال آگاهی و سلاح بر‌دوش به صفوف رزمندگان مجاهد ‌پیوسته‌ام… سپاس خدای را که در مقابل این شیاد قرن، در مقابل دزد امید و اعتماد خلق، سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران به رهبری رجوی پرچمدار رهایی ستمکشان و محرومان، به‌رغم تمامی توطئه‌های ارتجاعی سرفراز و پیروز به پیش می‌تازد.

ما مجاهدین به دنبال رهبری عقیدتی خود «رجوی قهرمان» می‌رویم تا دجال جماران و رژیم ارتجاعی او را برای همیشه در تاریخ به‌گور بسپاریم ،و سرود رهایی انسان را در این سرزمین خونین سر دهیم…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۳۱فروردین۶۶ 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78a4e132-cbaa-4eb5-be90-9999706d4886"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات