728 x 90

به یاد مجاهد شهید غلامرضا شکری کنگربانی

مجاهد شهید غلامرضا شکری کنگربانی
مجاهد شهید غلامرضا شکری کنگربانی

محل تولد: قصر شيرين
شغل: -
سن: 27
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


غلامرضا شکری کنگربانی

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: قصرشیرین

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۵سال

غلامرضا شکری‌کنگربانی  در دوره انقلاب ضدسلطنتی قدم به میدان مبارزه گذاشت، و پس از انقلاب در صف هواداران مجاهدین قرار گرفت و فعالیت خود را شروع کرد.

ابتدا در بخش  دانش‌آموزی به کار مشغول شد و در کار تبلیغی‌ـ افشاگرانه فعال بود، سپس در بخشهای سیاسی و پشتیبانی به فعالیتش ادامه داد.

پس از شروع مقاومت مسلحانه انقلابی قدم به میدان رزم و نبرد گذاشت، و در بخش نظامی به انجام مسئولیت انقلابی پرداخت، و  تا شهریور۶۰ در دو رشته عملیات موفقیت‌آمیز شرکت کرد.

در همان سال۶۰ دستگیر گردید و به شکنجه‌گاههای رژیم خمینی روانه شد،  تا سال۶۵ در اسارت دژخیمان در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به‌سر برد.

پس از رهایی از زندان  درصدد وصل مجدد به سازمان برآمد و در اسفند۶۶ خود را به منطقه مرزی رساند.

 چند ماهی که در ارتش آزادیبخش بود  به‌سرعت به فراگیری آموزشهای نظامی و رزمی پرداخت، پس از شرکت در عملیات چلچراغ که اولین عملیات او بود نوشت: «…‌این عملیات به من ثابت کرد که پیروزی ارتش صلح و آزادی نزدیک است. با اطمینان کاملی که نسبت به رهبری داشتم کاملاً برایم روشن بود که پیروز خواهیم شد. هر چند اولین عملیاتی بود که من شرکت می‌کردم».

غلامرضا، در صحنه عملیات از جسارت و روحیه تهاجمی بسیار بالایی برخوردار بود، با چنین روحیه‌یی بود که قدم به میدان نبرد در عملیات فروغ جاویدان نهاد و طی یکی از حماسه‌های آن قهرمانانه به‌شهادت رسید و جاودانه گردید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8efd27e-3807-492b-b36b-6fb9a95712ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات