728 x 90

با یاد مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی
مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

محل تولد: خلخال
شغل:
سن: 0
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: عراق
تاریخ شهادت: 15-7-1365
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی در سال۱۳۴۱ در یک خانواده زحمتکش در روستای ”شال“ از توابع خلخال متولد گردید. وی تحصیلات متوسطه را در شهرستان طوالش طی کرد.

جمال در جریان انقلاب ضدسلطنتی فعال بود و در تظاهرات و اعتراضات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. پس از قیام از طریق مطالعه زندگینامه شهدا و نشریات و کتابهای مجاهدین با سازمان آشنا شد. در سال۵۸ در رابطه با ستاد مجاهدین در ماسال و شاندرمن آغاز به فعالیت نمود، و در سال۶۰ ارتباطش با سازمان قطع گردید.

او که جهت وصل ارتباط به رشت رفته بود، در مهرماه همان سال توسط مزدوران خمینی دستگیر گردید و در بیدادگاه ضدانقلابی خمینی در رشت به ۱۵سال زندان محکوم گردید، اما از آنجا که فعالیت‌هایش در منطقه‌ٔ طوالش برای مزدوران رژیم در رشت ناشناخته باقی ماند، در سال۶۲ از زندان آزاد گردید.

بهروز پس از آزادی از زندان، در حالی‌که مستمراً برای وصل ارتباط مجددش با سازمان تلاش می‌کرد، برای امرار معاش به کارهایی از قبیل میوه‌فروشی در طوالش، خریدوفروش سیگار بین تهران و رشت و کار در یک شرکت تأسیساتی مشغول بود.

او در این مدت اقدام به تشکیل یک هسته‌ٔ مقاومت کرد و ارتباطش را با سازمان برقرار نمود. وی با شرکت در پراتیک‌های دسته‌جمعی و سراسری سازمان، به همراه افراد تحت مسئولیت خود، فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کرد و ۷مأموریت انقلابی هم انجام داد.

وی در سال۶۴ به منطقه اعزام شد و پس از مدتی در گردانهای رزمی مجاهدین سازمان‌دهی گردید.

سرانجام در مهرماه سال۶۵ در کنار ۹تن از همرزمان قهرمان خود در حین یک مأموریت سازمانی به‌دست قاتلان جنایتکار مزدبگیر گروه طالبانی به‌شهادت رسید.

وصیت‌نامه‌ٔ این فرزند رشید و سرفراز خلق، مشحون از عشق و ایمان او به سازمان، رهبری عقیدتی مجاهدین، مبارزه‌ٔ انقلابی برای سرنگونی رژیم ضدبشری خمینی و نویدبخش آینده‌ٔ پیروزی خلق در زنجیر ایران است.

 

وصیت‌نامه‌ٔ مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

یا ایها الانسان انک کادح الی ربّک کدحاً فملاقیه

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران. به‌نام مسعود و مریم رهبران عقیدتی و ایدئولوژیکی‌ام و به‌نام همه‌ٔ شهدای جاودان آزادی و مشعل‌داران جان‌برکف آرمانهای توحیدی و طلایه‌داران پرشور یگانگی و به‌نام ارزش‌های بالا و والای مجاهدین خلق ایران.

این‌جانب جمال سبحانی دارای شماره شناسنامه‌ٔ ۳۲ متولد ۱۳۴۱ صادره از شهرستان خلخال آگاهانه و عاشقانه به راه سازمان مجاهدین خلق ایران که راه رحمت و رهایی خلق قهرمان ایران می‌باشد گام نهاده، و به حقانیت و اصالت نسل مجاهد ایمان و ایقان دارم.

آن را به‌عنوان پیشتاز نبرد انقلابی یگانه‌ساز که در جهت محو ستم و استثمار و تعدی و تجاوز دانسته، که دارای ایدئولوژی ناب توحیدی می‌باشد.

من در این راه، با جسم و جانم، باروح و روانم، با عشق و ایمان تا پیروزی و رهایی و متحقق شدن آرمانهای والا و بالا و ارزش‌های متعالی لحظه‌ای از پای نخواهم نشست.

دست‌افشان و پای‌کوبان به‌پیش خواهم رفت و دمی زپا ننشینم و دمی عقب ننگرم و هر آنچه که شایسته و بایسته این تحقق باشد پذیرا خواهم شد، و باجان و دل خواهم خرید و شعله‌های عشق و شور و شعف شهدا و اسرا، و رزمندگان را که محمل و موضوع و تبلور و تجسم آن رهبری نوین انقلاب، مسعود و مریم رهبران عقیدتی‌ام می‌باشند در حد تاب‌ و توانم زنده نگه خواهم داشت.

با عشق به مسعود و مریم شعله بر بنیان ظلم و ستم خمینی دژخیم زده تا شب تیره‌وتار و تباهی خمینی خون‌آشام را بسوزاند و روشنی راه و رحمت و رهایی گردد.

باشد که در نبرد با این پلید و شیطان که ”جز نکبت و بدبختی و فقر و فساد و فلاکت هیچ مأموریت دیگری نداشت و جز به بازی‌کردن با امید و اعتماد مردم نپرداخت“، انتقام تمامی امید و اعتمادهایی را که به بازی گرفته بود بستانیم و بگیریم.

براستی که حق گرفتنی است و برای گرفتن حق باید قیام کرد و من وهم رزمانم برای همین حق‌و حقوق خلق و انقلاب و امید و اعتماد مردم قیام کرده‌ایم... . تا خمینی این مظهر پلیدی و عصاره شقاوت و سفاکی را به زمین بزنیم.

در همین راستا و مسیر بوده که عشق و علاقه ما به رهبری نوین انقلاب ”مسعود و مریم“ هزاران بار افزایش‌یافته و به مسعود و مریم پیوستم تا به دریای عزت و عظمت رهایی بپیوندیم و تا بر اقیانوس خلق‌ها جاری شویم.

تا شکوفه‌ها ببار بیاید و شادی‌ها بزاید تا خورشید آزادی و آبادی بتابد و تا نور ایمان و ایقان بپاشد.

آری زمستان تیره‌وتار خمینی تباه خواهد شد و بهاران خوش و خجسته و لاله‌زاران دل‌انگیز گل‌فشان خواهد رسید.

آن روز، روز من و ما هست و روز رهایی خلق هست، روزی که بازوان بلورین صبحدم پرده‌ٔ شب شکافت، روزی که آفتاب بر هر دریچه تابید، روزی که گونه و لب یاران هم‌نبرد رنگ و نشاط و خنده گم‌گشته‌ها را یافت.

من نیز بازخواهم گشت آن زمان سوی ترانه‌ها و غزل‌ها و بوسه‌ها سوی بهارهای دل‌انگیز گل‌فشان.

سوی تو میهنم و خلقم به سوی تو که سرای و ستاد منی، روی تو که قلب و جان منی سوی تو که جوهره حرکت و حیات منی

مرگ بر خمینی – درود بر رجوی (مسعود و مریم)

پیش به‌سوی جامعه‌ٔ بی‌طبقه‌ٔ توحیدی

جمال سبحانی ۶۵/۲/۱۶

وصیت‌نامه‌ٔ مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

وصیت‌نامه‌ٔ مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

 

 مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی

 مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی و ۹تن از همرزمانش که توسط قاتلان جنایتکار مزدبگیر گروه طالبانی به‌شهادت رسیدند

مجاهد شهید جمال (بهروز) سبحانی و ۹تن از همرزمانش که توسط قاتلان جنایتکار مزدبگیر گروه طالبانی به‌شهادت رسیدند

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac63e4d2-4672-4374-aaae-c91dc303bbb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات